W Radiu TOK FM można było wysłuchać audycji, na temat tzw. prasy kobiecej, w której udział wzięły Kazimiera Szczuka i Joanna Piotrkowska, szefowa fundacji Feminoteka. Punktem wyjścia do rozmowy było 10 lecie magazynu Wysokie Obcasy.
W audycji zadano pytanie, czy tzw. prasa kobieca powinna w ogóle istnieć. Kazimiera Szczuka przypomniała, że początek Wysokich Obcasów był odpowiedzią na potrzebę „zagospodarowania segmentu reklam głównie skierowanych do kobiet”. Szczuka przypomniała dyskusję, jaka wybuchła na początku pojawiania się pisma, a dotyczyła pytania, czego potrzeba i co można tzw. normalnej kobiecie, i gdzie „jest granica ideologii”.
Przypomniano też historię zmiany postaw, a także ważne tematy, które pojawiały się w Wysokich Obcasach i dzięki nim dostawały się do debaty publicznej. W audycji poruszono też kwestię tekstów w pismach kobiecych, które nie są reklamami, ale promują produkty dla kobiet. Przyznano, że dodatki te są „dźwignią” finansową, która utrzymuje pisma kobiece.
Prowadząca przytoczyła przykład, kiedy takie teksty można chociaż graficznie odróżniać od materiałów czysto redakcyjnych. Joanna Piotrkowska zwróciła uwagę, że do treści tych trzeba po prostu podejść rozsądnie. (psp)