Kiedyś efekty strategii public relations dało się ocenić dopiero po zakończonej kampanii marketingowej. Wynikało to między innymi z przekonania, że sukces strategii wizerunkowej można oszacować dopiero po jej odbiorze medialnym. Dzisiaj podejście do PR-u się zmieniło. Firmy zaczynają zwracać uwagę na umiejętności miękkie pracowników. A te cechują PR-owców – czytamy w prnewsonline.com.
Portal powołuje się na badanie PR News 2014 Salary Survey, z którego wynika, że umiejętności miękkie pracowników mają duży wpływ na sukces firmy. Najważniejsze z nich to podejmowanie strategicznych decyzji (90,8 proc.) i współpraca (86,5 proc.). „Te dwie cechy najczęściej można spotkać u dobrych PR-owców” – dodaje Matthew Schwartz, autor artykułu.
22 proc. respondentów uważa, że pracownicy, którzy są nastawieni na obliczanie zysków, a zapominają o odpowiedzialności społecznej, przynoszą najmniejsze zyski instytucji – informuje portal. Schwartz podkreśla, że pomimo panującego przekonania, że branża PR mierzy się z dylematami etycznymi, to właśnie etyczność jest cechą wymaganą przez pracodawców w pracy w agencji. Uważa tak 17 procent ankietowanych. (mw)