W Pulsie Biznesu można przeczytać o wpływie jaki ma wizerunek firmy na pozyskiwanie dobrych pracowników. „By pozyskać najlepszych, trzeba inwestować w wizerunek atrakcyjnego pracodawcy” – uważa cytowany w artykule Michał Kalinowski, prezes firmy doradczej Uniwersum Communications. Badania przeprowadzone przez tę firmę wykazują, że 90 proc. korporacji na Zachodzie aktywnie buduje swój wizerunek, a 75 proc. szefów HR uważa pozyskiwanie i zatrzymanie talentów za priorytet.
„Dbanie o wizerunek zwiększa szanse zdobycia talentów o 20 proc. Dobrze jednak zwrócić na siebie uwagę czymś bardziej oryginalnym niż tylko folder czy spotkanie ze studentami” – mówi Kalinowski. Lepiej o swój wizerunek w Polsce dbają koncerny międzynarodowe. „Dzięki odpowiednim płacom, bonusom, premiom i pakietom socjalnym, m.in. ubezpieczeniu, opiece medycznej, tzw. lunch ticket, pokazują, że zależy im na ludziach. Niektóre prześcigają się w pomysłach na ułatwianie życia pracownikom i ich silniejsze związanie z firmą – zakładają np. przedszkola i żłobki” – czytamy w artykule wypowiedź Magdaleny Kozłowskiej, project managera w firmie Conseiller Doradztwo Personalne. (kako)