piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Obiekt bezpieczny higienicznie”. POT startuje z akcją dotyczącą bezpieczeństwa obiektów noclegowych

„Obiekt bezpieczny higienicznie”. POT startuje z akcją dotyczącą bezpieczeństwa obiektów noclegowych

W czerwcu 2020 roku Polska Organizacja Turystyczna poinformowała o rozpoczęciu nowej akcji – „Obiekt Bezpieczny Higienicznie” – dotyczącej autocertyfikacji higienicznej obiektów noclegowych. Celem jest zwiększenie zaufania turystów do bezpieczeństwa sanitarnego polskich miejsc noclegowych oraz szerzenie dobrych praktyk. W ciągu najbliższych tygodni wystartować ma kampania promująca hotele, które poddadzą się certyfikacji.

POT zleciło badanie, z którego wynika, że w obecnej sytuacji aż 82 proc. turystów podczas wyjazdu zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne. Obiekty, które wyróżnią się na tym polu, mogą zyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. W odpowiedzi na uzyskane informacje Polska Organizacja Turystyczna utworzyła Zespół Branżowy ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych. Jego zadaniem było przygotowanie programu autocertyfikacji oraz opracowanie planu dalszych działań.

Autocertyfikacja będzie prowadzona w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Będzie to bezpłatne i dobrowolne, a akwizycja do programu będzie ciągła. Do POT może zgłosić się każdy obiekt noclegowy działający legalnie, który po zaakceptowaniu regulaminu i zadeklarowaniu spełnienia warunków będzie mógł przystąpić do programu. Systematycznie aktualizowana lista autocertyfikowanych obiektów będzie dostępna na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl.

Jak tłumaczy POT, certyfikowane obiekty będą mogły używać znaku graficznego „Obiekt Bezpieczny Higienicznie” w ramach prowadzonych przez siebie działań marketingowych. W kolejnym etapie projektu regionalne i lokalne organizacje turystyczne przeprowadzą wizytacje losowo wybranych miejsc – w przypadku niestosowania się do zadeklarowanych wytycznych prawo do korzystania ze znaku zostanie im odebrane, a sam obiekt zostanie usunięty ze strony internetowej.

grafika

„Dzięki otwarciu obiektów noclegowych i restauracji turystyka krajowa zaczyna się odradzać. To optymistyczna perspektywa przed czerwcowym długim weekendem i wakacjami. Zdajemy sobie sprawę, że nadal najważniejsze jest bezpieczeństwo turystów i pracowników obiektów turystycznych, dlatego wspólnie z branżą wypracowaliśmy program autocertyfikacji obiektów noclegowych i lokali gastronomicznych znajdujących się w nich. Mamy bowiem świadomość, że zaufanie to podstawa, zarówno w życiu, jak i w biznesie, jakim jest turystyka” – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

„Wierzę, że prace które są prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną wpłyną na poszerzenie wiedzy i zaufania, a przede wszystkim pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa w obiektach turystycznych. Dzięki temu goście będą mogli korzystać z tych informacji i dokonywać świadomych wyborów. Wspólnie uda nam się odzyskać zaufanie gości, jednocześnie dbając o zachowanie wytycznych. Tylko w ten sposób możemy pokonać epidemię i wrócić do nieco zmienionej już normalności” – dodaje Barbara Podwysocka, dyrektor pionu bezpieczeństwa w spółce Polskiego Holdingu Hotelowego, która stoi na czele Zespołu Branżowego ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych.

Jak tłumaczą organizatorzy, w najbliższym czasie Zespół Branżowy ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych we współpracy z lekarzem epidemiologiem, dr n. med. Pawłem Grzesiowskim, będzie pracował nad przygotowaniem dobrych praktyk oraz procedur podpowiadających, jak przedstawiciele obiektów noclegowych mają reagować w różnych sytuacjach. Wypracowane rozwiązania mają być powszechnie dostępne dla branży. Następnie rozpocznie się cykl webinarów z lekarzem epidemiologiem dla poszczególnych rodzajów obiektów noclegowych. Pierwszy z nich, który odbędzie się we wtorek 9 czerwca, skierowany będzie do gospodarstw agroturystycznych.

POT przewiduje wsparcie marketingowe dla obiektów zarejestrowanych w programie. Kampania promocyjna ma być prowadzona zarówno w kraju, jak i za granicą, wraz z otwieraniem się granic. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj