W artykule „Medialność produktu” Iwona Kubicz i Norbert Ofmański z agencji On Board wyjaśniają, co sprawia, że produkt jest medialnie atrakcyjny. Medialność polega według nich na jego popularności w środkach masowego przekazu. Nie chodzi jednak o częstotliwość publikacji jego reklam. Często te produkty, które są często reklamowane, nie zyskują zainteresowania dziennikarzy. Wtedy warto posłużyć się narzędziami PR-u.
Produkt można wesprzeć autorytetem lub wizerunkiem gwiazdy, warto postawić na efekt nowości i wpisywanie się produktu w nowy trend rynkowy. Medialność to nie tylko cechy produktu, ale i sposoby jego prezentacji w mediach. Autorzy artykułu radzą, żeby dziennikarze poznali produkt wcześniej niż reszta konsumentów, a ci ostatni mieli także możliwość przetestowania go przed dokonaniem zakupu. „Niezwykłość produktu można również kształtować korzystając z takich narzędzi, jak »biblioteka ciekawostek« czy też wypowiedzi ekspertów”. Uwagę przykuwają też nowinki rynkowe i technologiczne, a także produkty, które przełamują stereotypy. Im więcej nietypowych cech, tym lepiej.