W tym roku utworzono dodatkową kategorię w konkursie „Dobroczyńca Roku”. Przeznaczona jest ona dla przedsiębiorstw, które „prowadzą spójne działania społeczne nastawione na konkretne cele i długotrwałe efekty” – pisze Życie. Firmy mogą same wysyłać zgłoszenia do tej kategorii. „Coraz więcej przedsiębiorstw jest zainteresowanych kreowaniem siebie jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Dlatego od tego roku daliśmy im możliwość by same zgłaszały do konkursu swoje strategiczne programy społeczne” – mówi na łamach Życia Artur Ptak, koordynator konkursu „Dobroczyńca Roku”. Według Ptaka zarówno polskie, jak i zagraniczne firmy realizują strategie społecznej odpowiedzialności. Korporacje zagraniczne starają się budować relacje ze społeczeństwem, ale też ze społecznościami lokalnymi, natomiast małe, rodzinne firmy biorą udział w lokalnych imprezach kulturalnych i charytatywnych. To już ósma edycja konkursu „Dobroczyńca Roku”. Z biegiem lat zmienia się cel nominacji firm. „Kiedyś był to sposób na podziękowanie przez organizację sponsorowi. Teraz to sposób zbudowania korzystnego wizerunku firmy, wyróżnienia się spośród konkurencji” – podkreśla Artur Ptak.