poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościOdpowiedzialny biznes: filantropijny szacunek, na który trzeba zapracować

Odpowiedzialny biznes: filantropijny szacunek, na który trzeba zapracować

Czy firma, nie patrząc na koszty, rzeczywiście chce zaspokoić potrzeby otoczenia? Tylko w tym przypadku możemy mówić o biznesie społecznie odpowiedzialnym – czytamy w Gazecie Finansowej.

„Choć polska gospodarka ma się całkiem dobrze i z roku na rok powstaje coraz więcej firm (w 2013 przybyło ich ponad 350 tyś.), to pojęcie społecznie odpowiedzialnego biznesu dla wielu z nas wciąż jest obce” – informuje Katarzyna Życińska, autorka artykułu. Czy programy CSR-owe podejmowane i realizowane przez polskie firmy lub zewnętrzne agencje PR, kreują odpo­wiedzialny biznes? Jak czytamy, wszystko zależy od prawi­dłowo skonstruowanej strategii działania, oceny potencjału, jakim dysponuje firma i potrzeb otoczenia, które powinien zaspo­koić dany biznes. Pracodawcy nie zawsze też rozumieją  ideę spo­łecznej odpowiedzialności biznesu. „Są to głów­nie te podmioty, które również public relations traktują jako element wsparcia sprzedaży. Wiele z nich chce posiadać strategię CSR, bo jest to po prostu modne” – dodaje Życińska. Tego typu działania traktują z kolei jako koszt, a nie inwestycję.

Jak czytamy, społecznie odpowiedzialny biznes opiera się na zasadzie odpowiadania na oczekiwa­nia społeczne. Firmy mogą być wiarygodne tylko wtedy, gdy znają potrzeby najbliższego otoczenia i rekompensują mu pewne straty. CSR zwiększa także bezpieczeństwo współpracy z partnerami biznesowymi, a tym samym mini­malizuje ryzyko handlowe. „Można, więc śmiało powiedzieć, że jest to współczesna wersja filan­tropijnego szacunku. Na ten szacunek firma musi sobie jednak zapracować” – zauważa autorka. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj