Expander, pośrednik finansowy, przeszedł rebranding, w ramach którego zmieniony został logotyp, który (z niewielkimi zmianami) funkcjonował od początku istnienia firmy – od 2000 roku. Marka zdecydowała się także odnowić swój serwis internetowy i hasło.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, celem tych działań jest odświeżenie identyfikacji wizualnej, „by lepiej odzwierciedlała cechy, dzięki którym firma zawdzięcza swój rynkowy sukces”. Inwestycję komentuje Adrian Jarosz, prezes zarządu Expander Advisors: „Chcemy, aby wygląd Expandera oddawał charakter oraz najważniejsze cechy firmy, dzięki którym zawdzięczamy dynamiczny rozwój”. I dodaje: „Zależy nam, by podkreślał również misję firmy, czyli bycie ekspertem od spraw ważnych dla swoich klientów”.
Nowa identyfikacja od września wprowadzana jest do blisko 100 placówek firmy w Polsce. Zmieniane są także materiały reklamowe. Jak informuje marka, „nowoczesna i spójna kolorystyka ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności brandu”.
Stary logotyp marki, który obowiązywał od 2000 roku
Za odświeżenie identyfikacji wizualnej Expandera odpowiada agencja White Cat Studio. Michał Łojewski, dyrektor kreatywny: „Przy pracy nad nowym znakiem zaczerpnęliśmy z poprzedniej identyfikacji to, co najlepsze: charakterystyczną kolorystykę i dynamikę. Została ona uzyskana przez zestawienie dwóch strzałek, które nachodząc na siebie, tworzą trójwymiarową literę X. Dzięki temu zabiegowi X staje się wyrazistym i dynamicznym symbolem marki. Strzałki w nim zastosowane mają możliwość animacji, są charakterystycznym elementem stosowanym w komunikacji ATL i BTL jako key visual, stając się również bazą do tworzenia systemu ikon”.
(bm)