Ogłoszono projekty nominowane w pierwszej edycji konkursu Grand ESG, którego organizatorami są Fundacja Grand Press we współpracy z Garden of Words Group (partnerem merytorycznym i inicjującym). Celem inicjatywy – w ramach której organizowany jest nie tylko konkurs, lecz także konferencja i gala Grand ESG – jest nagrodzenie i promowanie najlepszych praktyk z zakresu ESG oraz docenianie liderów, którzy aktywnie wspierają zrównoważony rozwój społeczeństw, środowiska i biznesu.
Do konkursu można było zgłosić najlepsze wdrożenie ESG i/lub najlepszą komunikację wdrożenia ESG. Nad każdą grupą obradowało odrębne 20-osobowe jury, którym przewodniczyły: dla wdrożeń Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR/ESG i zarządzania różnorodnością dla wdrożeń, oraz dla komunikacji Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji Jet Line.
W kategorii Najlepsze Wdrożenie ESG nominowane zostały projekty:
• „#REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMC
Zgłaszający: Jędrzej Cichowlas „Cichowlas Polskie Warzywa”, współzgłaszający: Catchers
• „Elektroniczny System Medycyny Szkolnej”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Fundacja Medicover
• „Emitel: działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej spółki i ochrony środowiska realizowane przez Integratora infrastruktury przyszłości”
Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT
Zgłaszający: Emitel
• „Glovo x Bank Żywności SOS – technologia w walce z marnowaniem jedzenia”
Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT
Zgłaszający: Glovo Polska
• „Green Media Product”
Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketing
Zgłaszający: Ringier Axel Springer Polska
• „Innowacyjny model współpracy z KLIM – wsparcie rolnictwa regeneratywnego”
Sektor finansowy i ubezpieczeniowy
Zgłaszający: BNP Paribas Bank Polska
• „Nowa kotłownia biomasowa w fabryce VELUX w Gnieźnie”
Sektor budowlany
Zgłaszający: VELUX Polska
• „OBIEG – punkty ESG dla firm, wsparcie dla organizacji społecznych”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Fundacja BRDA
• „Obliczanie emisyjności produkcji za pomocą kalkulatora śladu węglowego w Papaya Films”
Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketingu
Zgłaszający: Papaya Films
• „Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Komitet Obrony Demokracji
• „Otwórz Swoje Ż w Grupie Żywiec”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Grupa Żywiec
• „Program Sprawny staż”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Fundacja Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób z niepełnosprawnościami Integralia
• „Sieć Pokoleń od T-Mobile: Cyfrowa integracja seniorów”
Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT
Zgłaszający: T-Mobile Polska, współzgłaszający: 24/7Communication
• „W kierunku ZERA”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Carlsberg Polska
W kategorii Najlepsza komunikacja wdrożeń ESG nominowane zostały projekty:
• „#REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego”
Sektor handlowy
Zgłaszający: Jędrzej Cichowlas „Cichowlas Polskie Warzywa”, współzgłaszającv: Catchers
• „#rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska”
Sektor produkcji przemysłowej – lekkiej, innej niż FMCG, oraz ciężkiej
Zgłaszający: „ALPLA” Opakowania z tworzyw sztucznych, współzgłaszającv: Catchers
• „Kampania społeczna »Dom zaczyna się od serca«”
Sektor handlowy
Zgłaszający: PEPCO Poland, współzgłaszający: Komunikacja Plus Group
• „Logistyka dla gospodarki obiegu zamkniętego”
Sektor logistyczny i transportowy
Zgłaszający: DB Schenker, współzgłaszający: Komunikacja Plus Group
• „MAMY czas na zdrowie, czyli jak zmienić podejście pracujących mam do swojej choroby”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Haleon Poland, współzgłaszający: Weber Shandwick, 45PR, Fundacja Share The Care
• „Wybory bez picu – Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Komitet Obrony Demokracji, współzgłaszający: Komunikacja Plus Group, Must Be Loud
• „Ptaszek Staszek ćwierka o ESG”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Carlsberg Polska
• „Wear Your Story – druga edycja kampanii edukacyjnej »Dbaj o Ubranie«”
Sektor handlowy
Zgłaszający: LPP, współzgłaszający: Lighthouse
• „Zdrowe Miasta”
Sektor medyczny i farmaceutyczny
Zgłaszający: Grupa Lux Med
W ramach inicjatywy 9 maja 2025 roku w SGH w Warszawie odbędzie się konferencja poświęcona wszystkim obszarom zrównoważonego rozwoju oraz skutecznej komunikacji działań z zakresu ESG. Patronat honorowy nad konferencją objęła Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Całodniowe wydarzenie zwieńczy gala Grand ESG.
Szczegóły i bilety dostępne są na stronie. (kn)
PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.
Mecenas konferencji: Orlen
Partner konferencji: Pepsico
Patroni instytucjonalni: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Związek Firm Public Relations
Pozostali patroni medialni: Polskie Radio, PAP, „Tygodnik Powszechny”, „Forbes”, ngo.pl, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, ESG Trends, oesg.pl, RaportCSR.pl, esg.pl