Organizacje zrzeszone w Okresowej Koalicji rozpoczęły 26 maja 2021 roku akcję społeczną „Otwórz oczy”, której celem jest nagłośnienie problemy ubóstwa menstruacyjnego. Jednym z działań ma być przewiązywanie czerwoną opaską oczu postaciom na pomnikach w całej Polsce.
Jak wyjaśniają organizatorzy akcji, rusza ona w Dzień Matki, bo „bez menstruacji nie byłoby życia”, a zakończy się 28 maja, czyli w międzynarodowy Dzień Higieny Menstruacyjnej. Symbolem akcji jest czerwona opaska na oczach, która odnosi się do „niewidoczności tematu menstruacji”. Inicjatorki akcji zamierzają przewiązać taką opaską oczy postaciom na pomnikach w całej Polsce, by w symboliczny sposób zwrócić uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i tabu, jakie towarzyszy miesiączce w naszym społeczeństwie.
Z raportu przygotowanego przez Kulczyk Foundation w 2020 roku wynika, że 42 proc. kobiet deklaruje, że w ich domu o menstruacji się nie rozmawia, a temat jest krępujący dla 23 proc. badanych. Co więcej, menstruuje blisko połowa społeczeństwa, jednak aż co piąta osoba w Polsce boryka się z zakupem preferowanych środków higienicznych.
Okresowa Rewolucja zapoczątkowała też akcję w mediach społecznościowych pod hashtagiem #podpaskizaopaski i zachęca do włączenia się w nią. Za zdjęcie z czerwoną opaską, odpowiednim hashtagiem i oznaczeniem, dodane w dniach 26-28 maja 2021 roku, inicjatywa przekaże opakowanie podpasek dla osób potrzebujących.
Niedawno Okresowa Koalicja rozpoczęła współpracę z siecią Biedronka. W ramach akcji „Razem zacznijmy okres zmian” za zakup wybranych artykułów menstruacyjnych marki Femina sieć handlowa oferować będzie voucher o wartości tych zakupów, który następnie będzie można wykorzystać na dowolne produkty lub pomóc kobietom w potrzebie
(mb)