Marka kosmetyczna Olay, należąca do koncernu Procter & Gamble, zamierza wprowadzić opakowania produktów dopasowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Firma zaprezentowała na swojej stronie łatwe do otwierania wieczka słoików kremów.
„Od dziesięcioleci skupiamy się na opracowywaniu lepszych formuł dla wszystkich rodzajów skóry. Ale nasze opakowania nie były dostępne dla wszystkich kobiet. Zdaliśmy sobie sprawę, że czas na zmianyć” – przekazała marka Olay.
Opakowania wybranych kremów do twarzy marki Olay zyskają pokrywkę „Easy Open Lid” ze specjalnymi „skrzydełkami”, podniesioną pokrywkę z dodatkowym uchwytem, które ułatwią otwieranie. Ponadto na wieczku znajdzie się napis „krem do twarzy” w języku Braille’a.
Olay udostępnia projekt w trybie „open source” i zachęca inne marki do skorzystania z opracowanego rozwiązania lub dopasowania go do własnych potrzeb, by więcej kosmetyków stało się bardziej dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami.
W kampanii Olay prezentującej nowe opakowania wystąpiło kilka kobiet z różnymi niepełnosprawnościami, które zrecenzowały rozwiązanie firmy.
(mb)