Serwis ogłoszeniowy OLX na początku maja 2020 roku wprowadził nowe logo. Zmieniony znak jest jednokolorowy i bardziej nowoczesny. Zmodyfikowano także wygląd strony internetowej i aplikacji mobilnej.
Poprzednie logo
OLX zrezygnował z kampanii marketingowej poświęconej tym zmianom. Zamiast tego przeznaczy środki na wsparcie fundacji Siepomaga.pl i zbiórki na walkę z COVID-19. Marka zamierza przekazać na ten cel do 100 tys. zł – złotówkę za każde udostępnienie posta na Facebooku.
Źródło: facebook.com/olx.polska
Wraz ze zmianą logo zmodyfikowano także gamę kolorystyczną serwisu – pojawiają się barwy żywe i pastelowe, dominują grafitowy, chabrowy, koralowy i żółty.
Wygląd strony i aplikacji zmienił się tak, by przeglądanie ogłoszeń było wygodniejsze i bardziej przejrzyste – informuje serwis. Wprowadzono nowe ikony kategorii oraz szybszy dostęp do wiadomości, obserwowanych ogłoszeń i ustawień konta (za pomocą paska na dole aplikacji). Umożliwiono też przeglądanie wysyłanych obrazów bezpośrednio w wiadomościach.
„Wierzymy, że to zmiana na lepsze. Wszystko, co robimy, robimy po to, by pomagać Polakom dokonywać dobrych wyborów, co zresztą OLX umożliwia od dekady. Od teraz będzie się to odbywać w nowoczesnej, designerskiej wersji. Mam nadzieję, że użytkownicy szybko oswoją się z nową szatą graficzną i polubią nowe funkcje, nad wprowadzeniem których pracowaliśmy długo i skrupulatnie” – komentuje Michał Malewski, General Manager OLX.
W serwisach OLX na całym świecie stopniowo wprowadzane będą te same zmiany. Za nowy branding odpowiada Design.studio z Londynu. Za działania marketingowe odpowiada zespół marketingu OLX. (mb)