Lepsze wyniki osiągnął Omnicom, którego przychód wyniósł 15,3 mld dolarów (13,3 mld euro). Również dochody tej grupy rosły szybciej, niż w przypadku Publicis.
Dochód Omnicomu to 1,1 mld dolarów (ok. 950 mln euro), o 11,4 proc. więcej niż w 2013 roku. W przypadku Publicisu wzrost ten wyniósł 4,7 proc. W ubiegłym roku dochód tej grupy wyniósł 829 mln euro.
Francuzi największe przychody odnotowali w Europie (2,2 mld euro) i Ameryce Północnej (3,5 mld). Najbardziej (o 33 proc.) wzrosły przychody z usług cyfrowych w krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) i MISSAT (Meksyk, Indonezja, Singapur, RPA, Turcja)
Przychody większego konkurenta, Omnicomu, rosły zwłaszcza w obszarze Afryki i Bliskiego Wschodu (w ubiegłym roku przychód organiczny wzrósł o ponad 10 proc.) i w Ameryce Północnej (7,5 proc.).
Ostatecznie odwołana fuzja obu grup kosztowała je kilkanaście milionów euro. Opłaty poniesione przez Omnicom w związku z planowanym połączeniem wyniosły w 2014 roku 8,8 mln dolarów (7,6 mln euro). Publicis podał natomiast kwotę 6 mln euro, jednak zawiera ona także koszty przejęcia firmy Sapient.
Do grupy Publicis należy m.in. MSLGROUP, natomiast Omnicom jest właścicielem m.in. agencji Fleishmann-Hillard, Ketchum i Porter Novelli. (ks)