Serwis Onet Kobieta rozpoczął ogólnopolską całoroczną akcję #JakPolka. Będzie to cykl działań redakcyjnych i społecznych skierowanych do kobiet.
Akcja rozpoczęła się od debaty „My Polki Też” poświęconej problemowi molestowania seksualnego kobiet w Polsce. Podczas wydarzenia, które odbyło się 6 lutego 2018 roku w Warszawie, omówiono wyniki badań przeprowadzonych w Onecie, dotyczących postaw i zachowań prezentowanych przez mężczyzn oraz kobiety oraz ich interpretacji w kontekście zjawiska #metoo. W dyskusji prowadzonej przez Małgorzatę Ohme, redaktor naczelną serwisu Onet Kobieta, udział wzięli Renata Durda (Niebieska Linia), Bianca-Beata Kotoro (Uniwersytet SWPS), Anna Golan (magazyn „Charaktery”), prof. Rafał Ohme (Neurohm) oraz Marcin Cejrowski (serwis Plejada).
Czytaj też: #MeToo. Kobiety piszą o doznanych krzywdach
Inicjatorki ruchu #MeToo docenione przez magazyn „TIME”
W badaniu, spośród 24 zachowań aż 17 kobiety określiły jako przejaw molestowania seksualnego. Mężczyźni ocenili tak osiem zachowań. Okazuje się, że ponad połowa internautek zadeklarowała, że miała co najmniej jedno tego typu doświadczenie w swoim życiu, a także, że zna inną kobietę, która była molestowana. Mężczyźni widzą problem, lecz tylko ¼ badanych dostrzega go w swoim otoczeniu. Jak podkreśla redaktor naczelna serwisu Onet Kobieta, pokazuje to, jak różnie obie płcie oceniają te same zachowania, a ta rozbieżność może powodować pogłębianie się problemu molestowania kobiet. „Podstawą zmian musi być edukacja i nagłaśnianie zjawiska” – podkreśla Małgorzata Ohme.
Redaktor naczelna serwisu wyjaśnia, że akcja #JakPolka zakłada działania szersze niż tylko dostarczanie wartościowych treści, dlatego też organizowane będą spotkania, nie tylko w Warszawie.
Comiesięczny cykl #JakPolka rozpocznie się w marcu pod hasłem #SilnaJakPolka. Serwis chce przedstawić kobiety, które „przez swoją codzienną pracę pokazują swoją odwagę i siłę”. W marcu Onet Kobieta rozpocznie też plebiscyt „Dziękujemy”, w ramach którego co miesiąc, wraz z użytkowniczkami z całej Polski, będzie szukać lokalnych bohaterek, które aktywnie działają na rzecz kobiet.
W kwietniu serwis uruchomi projekt społeczny „Onet. Miasto dla kobiet”. W ramach tej inicjatywy Onet będzie w różnych polskich miastach organizować całodniowe wydarzenia dla kobiet, m.in. spotkania z ekspertami na temat rodziny, pracy czy samorozwoju.
Redakcja portalu na początku roku rozpoczęła również cykl „#Polityczki”, w którym ocenia to, jak i czy liderki polityczne reprezentują interesy kobiet. (mb)