Onet w ramach kampanii „100 lat, Polsko” organizuje plebiscyt na wybór filmów mających promować Polskę za granicą. Portal pisze, że po wyłonieniu najlepszych produkcji działania komunikacyjne będą prowadzone m.in. w ramach międzynarodowych mediów należących do niemiecko-szwajcarskiej grupy Ringier Axel Springer, której Onet jest częścią.
Każdy z siedmiu spotów opowiada o wynalazkach lub ideach, których autorami byli Polacy. W zrealizowanych przez Onet produkcjach widzimy aparat podsłuchowy, resory samochodowe, spinacz, witaminę B, peryskop, łazik księżycowy i teorię heliocentryczną Mikołaja Kopernika. „Celem kampanii było przybliżenie Polski obcokrajowcom, chcemy o tym opowiadać w niecodzienny sposób – również wywołując zaskoczenie. Przygotowaliśmy kilka krótkich filmów, w których opowiemy o Polakach, którzy wynaleźli przedmioty użyteczne dla milionów ludzi na świecie” – pisze w komentarzu przesłanym PRoto.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, Group Communication Manager w Ringier Axel Springer Polska. „Zależy nam, żeby świat zobaczył nietuzinkowy kraj, zamieszkany przez wyjątkowych, kreatywnych ludzi. Będziemy o tym opowiadać lekko i z humorem. Chcemy wywołać zaskoczenie i skłonić ludzi do zainteresowania się historią Polski w walce o niepodległość” – czytamy z kolei na kobieta.onet.pl.
Dzięki internetowemu plebiscytowi Onet chce wybrać trzy spoty. Portal deklaruje, że zamieści je 11 listopada 2018 roku na specjalnej stronie internetowej, która poświęcona będzie kampanii.
Jak informuje Agnieszka Skrzypek-Makowska, za kreację odpowiada agencja FCB Bridge2fun. Nad strategią, scenariuszem i realizacją wszystkich elementów kampanii pod kierownictwem Rafała Barana pracował zespół pracowników FCB Bridge2fun, a ze strony Onetu: Olga Korolec oraz Emil Nowiński z działu marketingu.
Produkcje dostępne są do wglądu na stronie Onetu. Tam też można zagłosować na wybrane filmy. (mp)