niedziela, 5 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościOpanowanie kryzysu

Opanowanie kryzysu

Na łamach magazynu Rynki Zagraniczne Monika Bieda pisze o walce z czarnym PR-em i sytuacjach kryzysowych. Autorka, która jest specjalistką od działań PR w agencji reklamowej S4, w pierwszej części artykułu opisuje dwa kryzysy, które dotknęły w 2005 eksporterów mięsa oraz malin. Przez wykrycie szkodliwości eksportowanych produktów, producenci tych artykułów odnieśli finansowe straty, nadszarpnięta została ich reputacja. Choć wina niekoniecznie leżała po ich stronie, negatywna kampania medialna i czarny PR sprawiły, że to oni ponieśli wszystkie konsekwencje. Bieda pisze: „Jedyna wskazówka, jaka płynie z tych przypadków, to konieczność posiadania pełnej dokumentacji i atestów, bliska współpraca z organizacjami branżowymi oraz szukanie partnerów biznesowych, którzy w razie kryzysu będą z nami współdziałali”.
Autorka wskazuje też na pozytywne przykłady walki z kryzysem, dzięki pełnej dostępności do informacji, o szkodliwym składniku w produkowanym w Ameryce soku jabłkowym, firma została doceniona przez klientów za szczerość i otwartość i dzięki temu podbudowała swoją reputację. Jak w podsumowaniu pisze Bieda: „Niemalże każdą sytuację można uspokoić, wykazując dbałość o dobro klientów, współpracując z mediami, ale, co najważniejsze zachowując szczerość i informując o wszystkich aspektach sprawy”. (ml)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj