poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościOpel odświeża identyfikację wizualną

Opel odświeża identyfikację wizualną

30 listopada 2020 roku Opel poinformował o wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej. Zmiany obejmują m.in. logo, czcionkę i kolor, a ich celem jest „jeszcze nowocześniejszy i odważniejszy” wygląd.

„Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów” – mówi Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Oplu.

Jak twierdzi marka, nowy wygląd pozbawiony jest „zbędnych” ozdobników i elementów, które „niepotrzebnie absorbują uwagę” – dzięki temu wpisuje się w „precyzyjną, odważną i czystą” filozofię marki. Odświeżone logo zyskało też węższy niż do tej pory pierścień otaczający znak „blitz”.

poprzednie logo

Poprzednie logo

logo

Nowe logo. Źródło: pl-media.opel.com

Firma wprowadziła również nowa czcionka o nazwie „Opel Next”, który ma być „lekki, mocny, nowoczesny i przejrzysty”. Występuje ona w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej – zdaniem Opla, wszystkie z nich ze sobą harmonizują i zapewniają spójność komunikatu.

W identyfikacji pojawia się też nowy kolor – jaskrawy odcień żółtego – symbolizujący elektryczność, czyli „nowe paliwo na nowe czasy”. Kolor ma być „elektryzujący” i zapadający w pamięć oraz ma tworzyć „łatwo rozpoznawalną tożsamość”.

„Nowa era wymaga nowoczesnych marek, a nowoczesne marki wymagają przejrzystego wzornictwa. Przedstawiając nowe elementy marki, deklarujemy naszą wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość” — wyjaśnia dyrektor ds. marki Opel, Patrick Fourniol.

Nowa identyfikacja wizualna wprowadzona będzie we wszystkich obszarach – m.in. w produktach, marketingu oraz kanałach komunikacji. Pierwszymi samochodami wyprodukowanym seryjnie w nowej stylistyce będą Opel Crossland i Opel Mokka, które pojawią się w salonach sprzedaży w pierwszej połowie 2021 roku.

samochód

Źródło: pl-media.opel.com

Nowy wizerunek powstał we współpracy z agencją VELOCITY McCANN. Za projekt czcionki „Opel Next” odpowiada agencja Monotype. (ak)

Zdjęcie główne: pl-media.opel.com

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj