sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOpowieść zamiast marki

Opowieść zamiast marki

„Jaka ma być Polska, którą chcemy promować” – pyta Eryk Mistewicz w Gazecie Krakowskiej. Jego zdaniem w promocji kraju brakuje „myślenia i strategii”. Ekspert narzeka też, że nie odpowiedziano sobie na pytanie, czemu promocja kraju ma służyć, czy „powinna być podporządkowana przyciąganiu inwestycji zagranicznych, a może prowadzić do podbudowania szacunku do nacji, służyć godności Polski”.

Zdaniem Mistewicza, który źle ocenia kampanię z wykorzystaniem wizerunku hydraulika, nasz kraj nie powinien być „brandem, marką, jak wmawiano Polakom jeszcze niedawno, lecz ciekawą opowieścią”. W swoim felietonie podkreśla, że minął czas marketingu marki, dominujący w latach 80., a obecnie zaczął dominować marketing opowieści (brand story) „trend, który od kilku lat wygrywa wybory, promuje ludzi, partie, przedmioty, zjednuje sympatię firmom, miastom, krajom”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj