W programie Marketing Mix Paulina Gadomska-Dzięcioł z firmy Effective PR, przekonywała, że dla agencji PR-owskich obecna sytuacja na rynku nie jest niekorzystna. Co więcej, może ona stwarzać nowe możliwości.
Specjalistka zgadza się z prognozami, że PR-owcy mogą obawiać się redukcji lub wstrzymania podwyżek, jednak – jej zdaniem – dotyczyć to może jedynie pracowników działów PR w korporacjach, nie agencji PR-owskich. Obecne spowolnienie gospodarcze może sprzyjać koniunkturze dla branży PR. Rynek jest znacznie lepiej wyedukowany pod względem potrzeby komunikowania się, a klienci agencji wiedzą, że zwłaszcza w trudnych chwilach komunikacja z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym to konieczność.
Paulina Gadomska-Dzięcioł uważa, że branże najbardziej odczuwające skutki załamania gospodarczego szybciej zrezygnują z wydatków na reklamę czy eventy niż z inwestowania w narzędzia PR-owskie.(ał)