Orlen przygotował kampanię outdoorową, w której chce uhonorować zawodniczki Mistrzostw Świata w Amp Futbolu. W ramach akcji w 13 miastach w Polsce zawisły billboardy z wizerunkiem reprezentantek wspieranych przez koncern, który jest sponsorem głównym Amp Futbol Polska.
„Szczecin zdobył brąz Mistrzostw Świata” – to i analogiczne hasła z nazwami miejscowości, z których pochodzą medalistki pierwszych Mistrzostw Świata kobiet w Amp Futbolu, widnieją na billboardach w 13 polskich miastach.
Amp Futbol, czyli sport, który angażuje osoby po amputacji kończyny dolnej, w wydaniu kobiecym jest dopiero rozwijająca się dyscypliną. W listopadzie 2024 roku w Kolumbii miały miejsce pierwsze Mistrzostwa Świata kobiet w tej konkurencji. Z rozgrywek reprezentantki Polski wróciły z brązowym medalem. „Determinacja, walka o marzenia i dystans do samych siebie sprawiły, że o reprezentacji Polski w Amp Futbolu po ich sukcesie zrobiło się głośno” – czytamy w komunikacie prasowym.
Rozwijającą się dyscyplinę doceniono także na gali 90. plebiscytu „Przeglądu Sportowego”, podczas której reprezentacje Polski kobiet i mężczyzn oraz ampfutbolowa drużyna Wisły Kraków otrzymały nagrodę w kategorii „Sport bez barier”.
„Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy Orlenu z Amp Futbol Polska. Podziwiamy nasze medalistki, ich determinację, jedność, siłę i waleczność. Są dla nas źródłem ogromnej inspiracji. Chcemy pokazać lokalnym społecznościom, że te wspaniałe bohaterki są ich sąsiadkami i wspólnie celebrować wygraną Mistrzostw Świata w Kolumbii” – przekazał Michał Rutkowski, dyrektor biura sponsoringu sportu Orlenu.
Kampania potrwa do końca stycznia 2025 roku. (kn)