Rzeczpospolita już po raz 11 ogłosiła Ranking Najmocniejszych Polskich Marek. Wyróżnienia przyznawane były w dwunastu kategoriach, na podstawie badania opinii konsumentów.
W kategorii „Usług i działań deweloperskich” pierwsze miejsce zajęła marka Pracuj.pl. Na drugim znalazł się serwis społecznościowy nk.pl, na trzecim – sieć restauracji Sphinx.
W sektorze finansowym zwyciężyło PKO BP, które pozostaje liderem od 2006 roku. Na drugiej pozycji uplasowało się PZU, na trzeciej – Bank Zachodni WBK.
Marka Wedel została natomiast najmocniejszą marką w kategorii „Słodycze i lody”. Drugie miejsce należy do Prince Polo, trzecie – do marki Wawel.
W kategorii „Handel” najmocniejszą marką okazał się serwis Allegro, tuż za nim znalazły się: Merlin.pl oraz Komputronik.
Wśród produktów żywnościowych niekwestionowanym zwycięzcą została Lubella, za nią na podium znalazły się marki Pudliszki i Winary. Najmocniejszą marką w sektorze napojów alkoholowych (od 5 lat) jest Tyskie, drugą pozycję zdobyła marka Żywiec, trzecią natomiast – Lech.
W kategorii produktów niespożywczych na pierwszym miejscu nieprzerwanie od 2009 r. króluje marka Apart. Drugie miejsce na podium zajmuje W. Kruk, na trzecim miejscu znalazła się marka Yes.
W kategorii „Telekomunikacja” pierwsza lokata drugi rok z rzędu przypadła Play. Zaraz za nim znalazły się marki Plus i Neostrada.
Wśród najmocniejszych polskich marek medialnych znalazły się trzy największe grupy telewizyjne. Pierwsze miejsce szósty raz z rzędu należy do TVN, drugie zajął Polsat, a dwa kolejne – telewizyjna Jedynka i Dwójka.
W kategorii „Kosmetyka i higiena” czwarty raz z rzędu zwyciężyła Ziaja, według rankingu najbardziej znana polska marka kosmetyczna, lider pod względem postrzeganej wartości, czyli relacji jakości produktów do ceny. Drugie miejsce w tej kategorii kolejny raz zajęła marka AA, na trzecie miejsce awansowała Soraya.
Tymbark po raz czwarty okazał się najmocniejszą marką w kategorii Napoje bezalkoholowe”. Podobnie jak rok temu, wiceliderem w tej kategorii została marka Żywiec Zdrój, a na trzecim miejscu znalazł się Hortex.
W kategorii „Odzież i obuwie” po raz szósty najmocniejszą marką zostało Reserved. Drugie miejsce zajęła Wólczanka, trzecie – Gatta.
Cały raport dostępny jest odpłatnie na stronie