28 sierpnia 2024 roku w Paryżu rozpoczęły się Letnie Igrzyska Paralimpijskie. Orlen, który jest sponsorem strategicznym Polskiego Komitetu Paralimpijskiego, wraz z Kanałem Sportowym i portalem Gazeta.pl rozpoczyna właśnie specjalną kampanię informacyjną.
Rywalizacje w ramach XVII Letnich Igrzysk Paralimpijskich potrwają do 8 września 2024. Do stolicy Francji poleciało 84 reprezentantów i reprezentantek Polski, którzy powalczą o medale w piętnastu dyscyplinach.
Orlen jest sponsorem strategicznym PKPar od 2017 roku. Współpracuje także z dwudziestoma indywidualnymi paralimpijczykami – stypendystami w ramach programu „Pełnia Życia” Fundacji Orlen.
„Paralimpijczycy to sportowcy, których historie są dla każdego z nas wzorem determinacji i wytrwałości w sportowej aktywności. Dzięki współpracy z Polskim Komitetem Paralimpijskim mamy możliwość wspierania karier wybitnych zawodników i zawodniczek, dzięki temu zawodnicy mogą dobrze przygotować się do najważniejszych imprez sportowych. Bardzo zależy nam, żeby sport, a w szczególności idea ruchu paralimpijskiego pojawiła się w powszechnej świadomości kibiców. W ten sposób zachęcamy do aktywności fizycznej, a dzięki sukcesom paralimpijczyków pokazujemy, jak ważnym aspektem życia jest właśnie sport” – przekazała Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu Orlenu.
Spółka razem z Kanałem Sportowym i portalem Gazeta.pl przez najbliższe dwa tygodnie realizowała będzie specjalną kampanię informacyjną, której głównym celem jest umożliwienie polskim kibicom śledzenia tegorocznych rywalizacji paralimpijczyków.
Współpraca Orlenu z Kanałem Sportowym polegała będzie na relacjonowaniu w czasie rzeczywistym występów biało-czerwonych w mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube KS. W działania zaangażuje się też polski dziennikarz sportowy Michał Pol, który już po raz piąty wystąpi jako attaché prasowy Polskiej Reprezentacji Paralimpijskiej.
Do kampanii zainicjowanej przez Orlen włączył się też portal internetowy Gazeta.pl. W ramach współpracy jego czytelnicy będą mogli obejrzeć materiały specjalne przybliżające historie polskich paralimpijczyków.
Oprócz kampanii nastawionych na szeroki zasięg, przybliżających przebieg rywalizacji sportowej oraz sylwetki reprezentantów Polski, działania będą uzupełnione content marketingiem – poinformował Orlen w oficjalnym komunikacie prasowym. (kn)