Burza po wczorajszym artykule Ewy Usowicz na łamach Rzeczpospolitej. Przedstawiciele MM Consultants uważają, że dziennikarka złamała zasady etyki dziennikarskiej, a jej działanie jest przykładem na to, jak dziennikarze potrafią rozliczać osobiste porachunki. Agencja wysłała do dziennika prośbę o sprostowanie, w sprawie przeprowadzona będzie mediacja.
Z redakcją PRoto.pl skontaktowała się Marta Biernacka, partner w MM Consultants. Biernacka podkreśla, że dziennikarka Rzeczpospolitej nie dała agencji możliwości wypowiedzi. Jej zdaniem było to złamanie zasad etyki dziennikarskiej. Sam tekst zaś określa jako niezgodny z prawdą i działania na szkodę firmy. Zarzuca także Ewie Usowicz załatwianie osobistych porachunków. „Nie zamierzamy iść na wojnę z gazetą, ale na pewno odbędzie się mediacja – w celu ustalenia przyczyn i pobudek, jakie kierowały p. Usowicz w trakcie pisania tekstu.” – napisała Biernacka. (bs)
Agencja zwróciła się do PRoto.pl o publikację następującego oświadczenia:
W odpowiedzi na artykuł Redaktor Ewy Usowicz z dnia 24 maja 2010 roku dotyczący nieuczciwych działań PR firmy MM Consultants, z pełną odpowiedzialnością chcemy podkreślić, że nasze działania mają wpływ na pozycjonowanie kancelarii w rankingach kancelarii prawnych. Tak jak Pani Redaktor Ewa Usowicz ujęła w swoim artykule nasza firma szeroko korzysta z „nowatorskich działań marketingowych i promocyjnych”. Szanowni Państwo, chcemy wyjaśnić, że działania te, które zgodnie z artykułem wpływają na awans kancelarii prawnych w rankingach, polegają na zastosowaniu narzędzi marketingowych i PR – owych, które wspomagają i wpływają na wzrost obrotów i zwiększanie ilości zatrudnianych prawników w firmach naszych klientów, czego skutkiem jest awans w rankingach
kancelarii prawnych.
Efekty działań marketingowych MM Consultants są jak najbardziej mierzalne. Nasza firma ma konkretne dowody na wzrost przychodów obsługiwanych przez nas kancelarii prawnych i wzrost zatrudnienia w firmach prawniczych. Rankingi są obiektywne i jak sama autorka zaznaczyła, nikt nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w rankingu, nie ma go również MM Consultants. Jednak jak wynika wprost z naszej oferty, proponujemy klientom działania, które bezpośrednio przekładają się na wzrost pozycji w rankingach.
AKTUALIZACJA: W rozmowie telefonicznej z PRoto.pl Ewa Usowicz podtrzymała swoje zdanie. „Wszystko to co mam do powiedzenie w tej sprawie jest we wczorajszym wydaniu Rzeczpospolitej, nie mam z tymi Paniami żadnych osobistych porachunków” – mówi Usowicz. Jeszcze raz podrekśliła, że redakcja posiada dowody nierzetelnych działań agencji, nie chciała jednak ich ujawnić.