czwartek, 23 stycznia, 2025

Osobowości marek

„Wizerunek marki to inaczej jej osobowość. Na wizerunek marki składają się dwa kluczowe elementy: cechy produktu oraz korzyści, jakich produkt dostarcza konsumentowi” – czytamy na łamach pisma Marketing i Rynek. Percepcja cech „osobowości” marki może być kształtowana poprzez bezpośredni lub pośredni kontakt konsumenta z marką.
Bardzo ważnym elementem wizerunku jest powszechne wyobrażenie typowego użytkownika. Ostatnie badania wykazują, że zawiera ono w sobie takie aspekty jak: płeć, wiek i klasa społeczna. Dlatego korzyści emocjonalne płynące z posiadania danego produktu to między innymi: zaspokojenie potrzeby poczucia własnej wartości, przynależność do określonej grupy społecznej czy poczucie bezpieczeństwa. Zasadniczym motywem zakupu danego produktu jest chęć zaznaczenia przez jej użytkownika własnej indywidualności.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj