11 czerwca 2019 roku ruszyła kampania „Ostatnie chwile szczęścia” organizowana przez Puckie Hospicjum pw. św. ojca Pio. Celem akcji jest zwiększenie świadomości dotyczącej „dobrego umierania” oraz potrzeb ludzi umierających. Organizatorzy kampanii chcą rozpocząć ogólnopolską dyskusję poruszającą ten temat oraz edukować w zakresie medycyny, opieki paliatywnej i działalności hospicyjnej.
Kampanię zainaugurowała konferencja prasowa, która odbyła się 11 czerwca 2019 roku w Warszawie. Jednym z elementów akcji było też stworzenie „Raportu o dobrym umieraniu”. Jak wyjaśnia Anna Jochim-Labuda, dyrektor Puckiego Hospicjum, publikacja ma być narzędziem do rozpoczęcia rozmowy i zastanowienia się nad potrzebami ludzi umierających. „Jak bardzo jest to ważne, wiemy z całym zespołem Puckiego Hospicjum, towarzysząc chorym i ich bliskim już od 15 lat, codziennie dostrzegając ich potrzeby, możliwości i ostatnie marzenia” – komentuje.
W ramach kampanii planowana jest m.in. jesienna premiera filmu „Jeszcze zdążę” w reżyserii Aleksandry Kutz, która jest również ambasadorką całej akcji. Produkcja zainspirowana jest prywatną historią odchodzącego w Puckim Hospicjum przyjaciela reżyserki – filmowca i artysty Jacka Szymczaka.
„To film pełen radości i przestrogi oraz humoru i awangardy. Film, jakiego nie ma na świecie. Nikt nie opowiada o umieraniu tak, by innym chciało się żyć” – komentuje Aleksandra Kutz.
Działaniami PR, komunikowaniem kampanii w mediach oraz organizacją konferencji prasowych zajmuje się agencja 38PR & Content Communication.
Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie. (ak)