Zarządy Związku Firm Public Relations oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, odnosząc się do niektórych nieetycznych działań polegających na fałszowaniu wypowiedzi na forach internetowych oświadczają, że:
Public relations polega na budowaniu dialogu organizacji z otoczeniem w oparciu o prawdę. Działania wykorzystujące kłamstwa lub oszustwa nie są działaniami PR, nigdy nimi nie były i powinny być przez wszystkich traktowane jako naganne. Podmioty, które oferują takie działania, fałszując tym samym rzeczywistość są nieetyczne, działają na własną niekorzyść, niszcząc wiarygodność swoją oraz reprezentowanych przez siebie klientów. Zarządy Związku Firm Public Relations oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations uznają podobne praktyki za naganne. Sprawa zostanie również skierowana do Rady Etyki Public Relations z prośbą o zajęcie oficjalnego stanowiska.
Redkacja PRoto zachęca także do zapoznania się z: Oświadczeniami opisanych w prasie agencji i opinii prawnika na temat fałszowania wypowiedzi.