W listopadzie 2021 roku Oświęcim rozpoczął kampanię promocyjną, która ma zachęcić ludzi do zamieszkania w mieście i korzystania z możliwości, jakie ono oferuje – od kwestii zawodowych po ofertę spędzania wolnego czasu.
Walory Oświęcimia są prezentowane na billboardach, które umieszczono przy drogach wjazdowych do miasta. Działania są prowadzone także w internecie, m.in. na Facebooku.
Urząd Miasta Oświęcimia, który rozpoczął kampanię, jako atuty miasta wskazuje m.in. szeroką ofertę mieszkaniową, dostęp do żłobków, szkół i przedszkoli, możliwości edukacji i zdobycia zatrudnienia. Wśród walorów miasta wskazano także bogatą ofertę spędzenia wolnego, miejsca do rekreacji, dobrze rozwiniętą infrastrukturę sportową i bogatą ofertę plenerowych wydarzeń.
Jest to druga odsłona kampanii „Zamieszkaj w Oświęcimiu”. W pierwszej miasto postawiło na prezentację oferty mieszkaniowej. Teraz prezentuje walory i atrakcje miasta. Działania rozpoczęły się 15 listopada 2021 roku i mają potrwać do drugiej połowy stycznia 2022. (mb)