Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Otwarci na zmianę” – fundacja Zwolnieni z Teorii apeluje o zmiany w polskim szkolnictwie. w maju 2024 roku fundacja zwolnieni z teorii wystartowała z kampanią społeczną „otwarci na zmianę”. akcja ma zachęcać do dyskusji na temat przyszłości systemu edukacji w polsce. w ramach inicjatywy powstał prymus – model ai, który przygotowywał się do matury na podstawie tej samej wiedzy, z której korzystali zeszłoroczni uczniowie szkół średnich. został wyposażony w podstawę programową oraz dane dotyczące systemu oceniania egzaminów dojrzałości. robot zasilany sztuczną inteligencją przystąpił do matury z języka polskiego, a co więcej – już jest wiadome, że ją zdał. udzielenie wszystkich odpowiedzi zajęło mu 30 minut. jak informują organizatorzy projektu, odpowiedzi prymusa oceniło trzech niezależnych od siebie nauczycieli. dwóch z nich pełni funkcje egzaminatorów maturalnych. przebieg doświadczenia z udziałem maszyny ai stał się przedmiotem spotu promującego kampanię. eksperyment ma uświadomić odbiorców akcji na temat tego, że rozwój ai bezpośrednio wpływa na „rozdźwięk między szkołą a rzeczywistością”. źródło: youtube.com/@zwolnienizteorii7053. z produkcją promującą kampanię można zapoznać się na tiktoku, instagramie, facebooku, linkedinie oraz w serwisie x. fundacja zachęca również do podpisania listu otwartego, w którym sygnatariusze nawołują do wprowadzenia konkretnych zmian w systemie edukacji. „trochę mniej teorii, więcej praktyki. apelujemy o realny czas w szkole na aktywności, które umożliwią uczniom rozwijanie kompetencji przyszłości. (…) proponujemy, aby aktywności uczniów kształtujące kompetencje przyszłości zostały uwzględnione na maturze i w kryteriach rekrutacji na studia” – piszą inicjatorzy listu. dokument podpisało już 40 przedstawicieli edukacji, biznesu, mediów i organizacji pozarządowych. poparł go m.in. prezes centrum edukacji obywatelskiej jędrzej witkowski czy profesor i rektor szkoły głównej handlowej piotr wachowiak. „dzisiaj model nauki w szkole opiera się głównie o zapamiętywanie treści. my zaś widzimy potrzebę, aby polska szkoła zmierzała do zrównoważenia wiedzy teoretycznej i praktycznej. osiągnięcie tego celu wymaga holistycznego podejścia do edukacji, a tym samym znalezienia w niej czasu na rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak współpraca, sprawczość, empatia. w umiejętnościach miękkich technologia jeszcze długo nie zastąpi człowieka” – podkreśla paula bruszewska, prezeska fundacji zwolnieni z teorii. realizacją kampanii zajmują się adam smereczyński, creative director z 180heartbeats + jung v mat, oraz aleksander frydrych, creative innovation officer z tej samej agencji. reżyserem spotu jest maciej dydyński. produkcją filmu zajęło się shoot me. za komunikację pr-ową odpowiada monday comms. (an).
W maju 2024 roku Fundacja Zwolnieni z Teorii wystartowała z kampanią społeczną „Otwarci na zmianę”. Akcja ma zachęcać do dyskusji na temat przyszłości systemu edukacji w Polsce.
W ramach inicjatywy powstał Prymus – model AI, który przygotowywał się do matury na podstawie tej samej wiedzy, z której korzystali zeszłoroczni uczniowie szkół średnich. Został wyposażony w podstawę programową oraz dane dotyczące systemu oceniania egzaminów dojrzałości.
Robot zasilany sztuczną inteligencją przystąpił do matury z języka polskiego, a co więcej – już jest wiadome, że ją zdał. Udzielenie wszystkich odpowiedzi zajęło mu 30 minut.
Jak informują organizatorzy projektu, odpowiedzi Prymusa oceniło trzech niezależnych od siebie nauczycieli. Dwóch z nich pełni funkcje egzaminatorów maturalnych.
Przebieg doświadczenia z udziałem maszyny AI stał się przedmiotem spotu promującego kampanię. Eksperyment ma uświadomić odbiorców akcji na temat tego, że rozwój AI bezpośrednio wpływa na „rozdźwięk między szkołą a rzeczywistością”.
Źródło: youtube.com/@zwolnienizteorii7053
Z produkcją promującą kampanię można zapoznać się na TikToku, Instagramie, Facebooku, LinkedInie oraz w serwisie X.
Fundacja zachęca również do podpisania listu otwartego, w którym sygnatariusze nawołują do wprowadzenia konkretnych zmian w systemie edukacji. „Trochę mniej teorii, więcej praktyki. Apelujemy o realny czas w szkole na aktywności, które umożliwią uczniom rozwijanie kompetencji przyszłości. (…) Proponujemy, aby aktywności uczniów kształtujące kompetencje przyszłości zostały uwzględnione na maturze i w kryteriach rekrutacji na studia” – piszą inicjatorzy listu.
Dokument podpisało już 40 przedstawicieli edukacji, biznesu, mediów i organizacji pozarządowych. Poparł go m.in. prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej Jędrzej Witkowski czy profesor i rektor Szkoły Głównej Handlowej Piotr Wachowiak.
„Dzisiaj model nauki w szkole opiera się głównie o zapamiętywanie treści. My zaś widzimy potrzebę, aby polska szkoła zmierzała do zrównoważenia wiedzy teoretycznej i praktycznej. Osiągnięcie tego celu wymaga holistycznego podejścia do edukacji, a tym samym znalezienia w niej czasu na rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak współpraca, sprawczość, empatia. W umiejętnościach miękkich technologia jeszcze długo nie zastąpi człowieka” – podkreśla Paula Bruszewska, prezeska Fundacji Zwolnieni z Teorii.
Realizacją kampanii zajmują się Adam Smereczyński, Creative Director z 180heartbeats + Jung v Mat, oraz Aleksander Frydrych, Creative Innovation Officer z tej samej agencji.
Reżyserem spotu jest Maciej Dydyński. Produkcją filmu zajęło się Shoot me. Za komunikację PR-ową odpowiada Monday Comms. (an)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Otwarci na zmianę” – fundacja Zwolnieni z Teorii apeluje o zmiany w polskim szkolnictwie. w maju 2024 roku fundacja zwolnieni z teorii wystartowała z kampanią społeczną „otwarci na zmianę”. akcja ma zachęcać do dyskusji na temat przyszłości systemu edukacji w polsce. w ramach inicjatywy powstał prymus – model ai, który przygotowywał się do matury na podstawie tej samej wiedzy, z której korzystali zeszłoroczni uczniowie szkół średnich. został wyposażony w podstawę programową oraz dane dotyczące systemu oceniania egzaminów dojrzałości. robot zasilany sztuczną inteligencją przystąpił do matury z języka polskiego, a co więcej – już jest wiadome, że ją zdał. udzielenie wszystkich odpowiedzi zajęło mu 30 minut. jak informują organizatorzy projektu, odpowiedzi prymusa oceniło trzech niezależnych od siebie nauczycieli. dwóch z nich pełni funkcje egzaminatorów maturalnych. przebieg doświadczenia z udziałem maszyny ai stał się przedmiotem spotu promującego kampanię. eksperyment ma uświadomić odbiorców akcji na temat tego, że rozwój ai bezpośrednio wpływa na „rozdźwięk między szkołą a rzeczywistością”. źródło: youtube.com/@zwolnienizteorii7053. z produkcją promującą kampanię można zapoznać się na tiktoku, instagramie, facebooku, linkedinie oraz w serwisie x. fundacja zachęca również do podpisania listu otwartego, w którym sygnatariusze nawołują do wprowadzenia konkretnych zmian w systemie edukacji. „trochę mniej teorii, więcej praktyki. apelujemy o realny czas w szkole na aktywności, które umożliwią uczniom rozwijanie kompetencji przyszłości. (…) proponujemy, aby aktywności uczniów kształtujące kompetencje przyszłości zostały uwzględnione na maturze i w kryteriach rekrutacji na studia” – piszą inicjatorzy listu. dokument podpisało już 40 przedstawicieli edukacji, biznesu, mediów i organizacji pozarządowych. poparł go m.in. prezes centrum edukacji obywatelskiej jędrzej witkowski czy profesor i rektor szkoły głównej handlowej piotr wachowiak. „dzisiaj model nauki w szkole opiera się głównie o zapamiętywanie treści. my zaś widzimy potrzebę, aby polska szkoła zmierzała do zrównoważenia wiedzy teoretycznej i praktycznej. osiągnięcie tego celu wymaga holistycznego podejścia do edukacji, a tym samym znalezienia w niej czasu na rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak współpraca, sprawczość, empatia. w umiejętnościach miękkich technologia jeszcze długo nie zastąpi człowieka” – podkreśla paula bruszewska, prezeska fundacji zwolnieni z teorii. realizacją kampanii zajmują się adam smereczyński, creative director z 180heartbeats + jung v mat, oraz aleksander frydrych, creative innovation officer z tej samej agencji. reżyserem spotu jest maciej dydyński. produkcją filmu zajęło się shoot me. za komunikację pr-ową odpowiada monday comms. (an).