Zarząd Transportu Metropolitalnego rozpoczął kampanię, której celem jest zachęcenie ludzi do powrotu do korzystania z komunikacji miejskiej po czasie lockdownu. Akcja prowadzona pod hasłem „Otwieramy szeroko drzwi na powrót normalności” ma przypominać o zaletach korzystania z transportu publicznego.
Działania prowadzone będą głównie w mediach społecznościowych, a w późniejszym etapie kampania obejmie też media tradycyjne. „Na kampanię składają się przede wszystkim akcje digitalowe, głównie w mediach społecznościowych, w których umieszczamy specjalne posty z grafikami. Materiały korespondują z przekazem kampanii” – mówi Andrzej Stangret, zastępca dyrektora ds. handlowych ZTM. Jak dodaje, działania mają przypomnieć o komunikacji miejskiej, która w czasie pandemii odnotowała duże spadki frekwencji.
W ramach akcji w mediach społecznościowych prowadzony jest konkurs, w którym użytkownicy wypowiadają się o swoich sposobach na ciekawe spędzanie czasu w pojazdach komunikacji miejskiej.
ZTM w 2021 roku prowadził kampanię „#DbajmyOSiebieNawzajem”, w której „wchodził w emocjonalny dialog z pasażerami” – pokazywał, jakie działania podjął w trosce o bezpieczeństwo pasażerów i zachęcał ich do dbania o higienę.
Obecna kampania zaczęła się w dniu rozpoczęcia wakacji szkolnych i potrwa do września. (mb)