Anita Błaszczak na portalu rp.pl zastanawia się nad rolą specjalistów od outplacementu w kształtowaniu wizerunku firmy i pracodawcy.
Popyt na usługi związane z outplacementem to kwestia bardziej wizerunku niż potrzeby rynku – podkreśla Dorota Bach z firmy WYG HR Consulting. Kazimierz Sedlak, prezes firmy Sedlak&Sedlak Personnel Consulting stwierdza, że: „Outplacement to nie tylko wielkie zwolnienia grupowe. To jedna ze strategii budowania wizerunku pracodawcy i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w firmach”.
Autorka dodaje, że najczęściej z porad specjalistów korzystają firmy z kapitałem zagranicznym. Obecnie zmienia się też skala takich działań i poza dużymi kadrami pracowniczymi dotyczy również menadżerów, którzy po fuzji dużych firm często zastępowani są przez młodszych pracowników. Jak podkreśla Błaszczak, w przystosowaniu się menedżerów do nowych realiów często pomagają psychologowie. (mk)