Od stycznia 2017 roku w związku z wdrożeniem nowych przepisów zmieniły się opakowania wszystkich papierosów. Teraz na pudełkach znajdują się drastyczne zdjęcia, które pokazują, jakie mogą być skutki palenia. Fotografie przedstawiają m.in. osoby chore na nowotwór czy zniekształcone ludzkie organy.
Jak informuje serwis finanse.wp.pl, palacze znaleźli jednak sposób na to, aby uniknąć oglądania tych przerażających zdjęć. Rozwiązaniem okazały się kolorowe etui na papierosy, które stały się hitem w kioskach. Sklepy oferują opakowania, które wykonane są z różnych materiałów, np. z gumy czy metalu i są dostępne w wielu wiarantach kolorystycznych. Można więc kupić etui jednobarwne, ale też np. z logotypem ulubionej marki luksusowej. Serwis powołuje się na rozmowę z jedną ze sprzedawczyń, która przyznała, że „idą jak woda”.
Źródło wskazuje, że nie tylko palacze, lecz także sieci handlowe starają się ukrywać drastyczne fotografie na opakowaniach papierosów. Wcześniej przy kasach, obok cen, wystawione były także zdjęcia produktów oferowanych przez konkretne marki. Obecnie coraz częściej można spotkać się z tym, że w sklepowych witrynach znajdują się tylko kartki, na których są wydrukowane nazwy poszczególnych papierosów oraz ich ceny, bez ekspozycji samych opakowań – czytamy. (pk)