Kariera w PR oprócz inspirujących wyzwań zawodowych oznacza także wiele stresujących sytuacji. Napięte terminy, zdenerwowani klienci czy problemy w serwisach społecznościowych – o tym, jak sobie z nimi radzić czytamy w deirdrebreakenridge.com.
Po pierwsze, zatrzymać się i poświęcić chwilę na oddech. Brzmi to banalnie, ale oddychanie przynosi korzyści – głęboki oddech pozwala szybko się uspokoić, skupić i myśleć jasno. Po drugie: myśleć pozytywnie, nawet, gdy sytuacja wydaje się ponura. Pozytywne nastawienie pomaga iść do przodu i rozwiązać problem. Wpływa zarówno na wydajność, jak i na zdrowie – czytamy.
Ważne również, by znać swoje granice i umieć mówić „nie”. Jak czytamy, mamy tylko kilka godzin dziennie i możliwość wyboru tego, co sprawi, że będziemy zadowoleni i zdrowi. Pracowanie zbyt dużo nie jest dobre ani pod względem osobistym, ani zawodowym. Znalezienie czasu codziennie na odpoczynek, zamiast czekania na niego kilka miesięcy sprawi, że będziemy skoncentrowani, energiczni i kreatywni. Kolejną istotną kwestią jest praca we własnym tempie. Będąc ambitną, stawiającą sobie wyzwania osobą trzeba znać swoje tempo pracy i nie zwracać uwagi na tempo innych. To pozwoli uniknąć błędów i poprawić jakość pracy. Jak czytamy, warto również popracować nad swoją osobowością. Jeśli działamy szybko i chcemy zrobić jak najwięcej w jak najkrótszym czasie, może okazać się, że tracimy jasny obraz naszej pracy. Dobrze wtedy zatrzymać się i spokojnie przyjrzeć się strategicznym założeniom działań. (mb)