Dziennikarze serwisu sugerują, że dobry wynik szef Ludowców zawdzięcza TVP Info, która go promowała. Ponad połowa materiałów o nim w trakcie wyborów była pozytywna, a w ostatnim tygodniu liczba ta „lawinowo” urosła do 82 proc. Raport podaje także przykład „tajemniczego” konkursu dla studentów: „Co bym zrobił, gdybym był ministrem gospodarki?”, w którym wygraną była wizyta u premiera Pawlaka. 30 września media znalazły czas antenowy, by o nim poinformować, mimo że relacjonowały kilka ważniejszych wydarzeń – spotkanie przywódców europejskich w Warszawie związane w Partnerstwem Wschodnim, sytuację na Białorusi, skandal wokół wywieszenia transparentu Dżihad Legia na Stadionie Legii.
Jak dowiadujemy się z raportu Fundacji Batorego, programy informacyjne telewizji publicznej przed wyborami nie manipulowały informacjami, ale bywało, że pomijały pewne fakty. Fundacja monitorowała serwisy informacyjne w mediach publicznych i komercyjnych trzy tygodnie przed wyborami – od 19 września do 9 października. (es)