Świat jednoczy się w chwilach triumfu, wsparcia i fascynacji. A to wszystko wyraża na Twitterze. O najpopularniejszych hashtagach w 2015 roku czytamy na blogu Twittera.
Serwis na swoim blogu podsumowuje, które tweety były najczęściej retweetowane, zestawia najpopularniejsze trendy i emotikony.
Jak czytamy, jednym z najważniejszych hashtagów był #ParisAttacks. Za jego pomocą, a także pod hasłem #PrayForParis, cały świat jednoczył się, wspierając stolicę Francji. 10 miesięcy wcześniej, po tym, jak terroryści zaatakowali redakcję magazynu Charlie Hebdo, ludzie zbierali się wokół frazy „Je suis Charlie”, aby pokazać swoje wsparcie i smutek. Z kolei akcja #BlackLivesMatter zaczęła się od hashtaga na Twitterze, a przerodziła się w ruch społeczny. Hashtag lub wyrażenie pojawiło się we wpisach w serwisie 9 milionów razy. Obecnie skupia wiadomości w dyskusjach toczących się wokół #Ferguson, #Charleston czy #BaltimoreProtests i pojedynczych incydentów z udziałem policji i czarnoskórych obywateli.
Użytkownicy Twittera za pomocą hashtagów komentowali legalizację małżeństw homoseksualnych. #LoveWins dotyczył legalizacji tych małżeństw przez Sąd Najwyższy w USA. W Irlandii hashtag #HomeToVote stał się bardzo popularny wśród Irlandczyków pracujących za granicą, którzy przyjeżdżali do kraju, by wziąć udział w majowym referendum.
Pod hasłem #RefugeesWelcome obrońcy praw człowieka i zaangażowani w te kwestie obywatele z całego świata wypowiadali się o uchodźcach z Bliskiego Wschodu i Afryki, ubiegających się o azyl w Europie. Gdy 14-letni Ahmed Mohammed został zatrzymany i skuty kajdankami w swojej szkole w Teksasie za wniesienie domowego zegara cyfrowego, który uznano za bombę, w mniej niż sześć godzin hashtag #IStandWithAhmed wywołał globalną dyskusję z ponad 370 tys. wpisów, w tym jednym dodanym przez prezydenta Obamę – podaje serwis.
Dalej czytamy także, że Twitter to miejsce, w których szczególnie chętnie dyskutują wyborcy. W tym roku portal zdominowały dyskusje o głosowaniach w Argentynie, Kanadzie, Singapurze, Indiach czy Wielkiej Brytanii.
Pod hashtagiem #FIFAWWC fani piłki nożnej rozpoczęli rozmowę wokół Mistrzostw Świata w piłce nożnej kobiet w Kanadzie. Tweety o #FIFAWWC były wyświetlane 9 miliardów razy między 6 czerwca a 5 lipca.
Burzliwą dyskusję wywołało zdjęcie sukni, którą widziano w różnych kolorach. Zdjęcie, które szybko stało się viralem, komentowano używając hashtagów #TheDress, #BlueandBlack lub #WhiteandGold. Uwagę milionów ludzi przyciągnęła iluzja optyczna, a rozmowa w dniach 26-27 lutego spowodowała ponad 4,4 milionów wpisów.
Dużym wydarzeniem na Twitterze było także dołączenie do serwisu Caitlyn_Jenner. W nieco ponad cztery godziny jej konto zgromadziło ponad milion followersów, bijąc tym samym rekord ustanowiony przez profil POTUS należący do Baracka Obamy. (mb)