W Dzienniku Gazecie Prawnej, w dodatku Moja Firma pojawił się artykuł Łukasza Guzy na temat odpowiedzialnego biznesu. Jak zauważa autor, poprawa wizerunku to jedna z najważniejszych korzyści, jakie może odnieść firma, która pragnie osiągnąć równowagę między efektywnością i dochodowością, a interesem społecznym.
Guza zaznacza, że przedsiębiorstwa, które chcą, by ich zyski służyły dobru ogólnemu, często korzystają ze wsparcia organizacji pozarządowych. Autor dodaje także, że idee CSR nie muszą zawierać się jedynie w realizowaniu kampanii społecznych, czy współpracy ze wspomnianymi organizacjami, ale także dotyczą pracowników danej firmy i dbania o ich rozwój zawodowy. Dziennikarz zauważa , że działania z tego zakresu potwierdzają dobrą sytuację ekonomiczną firmy i są pozytywnym sygnałem dla jej potencjalnych partnerów.
Piotr Pawłowski ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji w wywiadzie dla Dziennika podkreśla, że firmy coraz chętniej kontaktują się z organizacjami pozarządowymi i zgłaszają chęć współpracy. Dodaje również, że „współczesny biznes przestaje być tylko dawcą funduszy na gorące prośby organizacji pozarządowych, zaczyna natomiast traktować je jako eksperta i partnera”.(mk)