„Pasointeligencja może uratować Ci życie. Używaj jej, gdy wsiadasz do samochodu” – pod takim hasłem FREE NOW i taksówkarze zabierają głos w kampanii społecznej skierowanej do pasażerów. W ramach akcji stworzony został teledysk zainspirowany popularnym polskim utworem końcówki 2019 roku – „Patointeligencja” rapera Maty.
Czytaj także: „Patointeligencja” może być dla „Batorego” problemem wizerunkowym, ale też szansą
Na początku stycznia 2020 roku, czyli w dniu powrotów z sylwestrowych imprez, do internetu trafił teledysk promujący jazdę w zapiętych pasach.
Organizatorzy kampanii informują, że zaledwie 40 proc. pasażerów zapina pasy na tylnym siedzeniu, a także że zapięte pasy bezpieczeństwa zwiększają ponad dwukrotnie szanse przeżycia podczas wypadku. „Problem niezapinania pasów dotyczy zwłaszcza pasażerów jeżdżących taksówką na krótkich dystansach lub wracających z imprezy w większej grupie (…). Wypracowaliśmy wśród naszych kierowców zestaw dobrych praktyk zapewniających bezpieczeństwo, m.in. odczekanie, aż pasażerowie wracający po zmroku, a zwłaszcza kobiety i osoby nieletnie, wejdą do budynku. Zachęcanie pasażerów do zapinania pasów to jedna z nich, w czym ma pomóc również̇ kampania »Pasointeligencja«” – tłumaczy Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW.
W ramach akcji odbiorcy zachęcani są do robienia zdjęć z zapiętymi pasami w taksówkach FREE NOW i wrzucania ich pod facebookowym postem z filmem promocyjnym. W nagrodę każdy użytkownik otrzyma 10 zł na kolejny przejazd. Dodatkowo jeśli pasażer doda na swoje InstaStory boomerang momentu zapięcia pasów w taksówce i oznaczy FREE NOW, otrzyma kolejny rabat.
Partnerem merytorycznym jest Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”. Akcja będzie promowana do końca stycznia. (kd)