Gdyby #jedzjabłka była akcją marketingowców, kosztowałaby przynajmniej kilkaset tysięcy złotych – analizuje Puls Biznesu.
Zdaniem Grzegorza Nawackiego, wicenaczelnego dziennika, akcja promocji polskich jabłek ma większą wartość niż niedawna kampania wizerunkowa Polski, która pochłonęła 7 mln złotych.
O polskich jabłkach informowano w amerykańskich i europejskich mediach – głównie za pośrednictwem internetu i telewizji. Co to oznacza? Na Facebooku o akcji wspomniano w ok. 14 tys. komentarzach. Łukasz Dziekan z Izobar Poland wycenia wartość jednego wpisu na 16 złotych. „Zatem jeśli odpłatnie chcielibyśmy wygenerować taką liczbę komentarzy, to musielibyśmy się liczyć z wydatkiem około 225 tysięcy złotych” – dodaje. Kampanię na Twitterze wycenia na 45 tys. złotych. Natomiast aktywność użytkowników Instagrama warta byłaby 20 tys. złotych. A to oznacza, że działania w social mediach pochłonęłyby 290 tys. złotych – czytamy dalej. (mw)