W czerwcu 2020 roku rozpoczęła się akcja #PolskaCzystaKomórka. Polski Czerwony Krzyż oraz agencja Uszka w Barszczu wykorzystują platformę TikTok, by uczulić młodych internautów na to, jak istotne w skutecznej walce z koronawirusem jest dbanie o swoje bezpieczeństwo i higienę. Tym samym przypominają o konieczności regularnego czyszczenia swoich smartfonów, nawet w czasie znoszenia restrykcji pandemicznych.
„Chcemy zwrócić uwagę, że w profilaktyce walki z koronawirusem ważne jest nie tylko dokładne i regularne mycie rąk. Należy zadbać również o czystość naszych smartfonów. Według badań dotykamy telefonu komórkowego średnio 2500 razy dziennie. Jednocześnie wchodzimy w kontakt ze wszystkimi drobnoustrojami znajdującymi się na jego powierzchni. Temat ten jest niezwykle istotny, a niestety niepodejmowany w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się go poruszyć w naszej kampanii edukacyjnej” – mówi Izabela Gawęcka z PCK.
Głównym kanałem komunikacji jest platforma TikTok. Rafał Piwoński, Head of Social Media w Uszkach w Barszczu, tłumaczy, że wykorzystanie tego serwisu wiązało się z jego popularnością wśród młodych internautów. „Aby skutecznie dotrzeć z naszym przekazem do młodzieży, do współpracy zaprosiliśmy influencerów, którzy jak nikt znają swoją społeczność i są w stanie dopasować przekaz akcji do swojego unikalnego stylu komunikacji” – dodaje.
W aktywację kampanii w formie challengu zaangażowali się m.in. tiktokerzy tacy jak Sebastian Kowalczyk, Izabela Zabielska i Mans Vechess „Ciapur”. Oprócz tego na platformie pojawił się hashtag #PolskaCzystaKomórka w zakładce „Odkryj”. W 24 godziny od startu akcji osiągnął on ponad milion wyświetleń.
Kampania będzie kontynuowana w kanałach offline przy wsparciu wolontariuszy PCK, którzy będą opowiadać młodzieży o potrzebie regularnego czyszczenia telefonów w ramach cyklicznych spotkań edukacyjnych. Fundusze na kolejne działania w ramach aktywacji PCK zbiera za pomocą zbiórki w serwisie Siepomaga.pl. (kd)