piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPełnoekranowy widok treści niebawem na Instagramie?

Pełnoekranowy widok treści niebawem na Instagramie?

Instagram testuje nowy wygląd kanału głównego, w którym nie ma górnego paska Stories, a materiały są prezentowane w formacie pełnoekranowym – informuje socialmediatoday.com.

Źródło przywołuje przykład opublikowany przez eksperta ds. mediów społecznościowych Alessandro Paluzziego. Okazuje się, że testowany wygląd zawierałby zwykłe posty, historie i rolki w jednym kanale. Historie będą wyświetlane z paskiem klatek u dołu ekranu, a przesunięcie palcem w lewo pozwoli zobaczyć kolejne relacje. Filmy z kolei będą mieć zamiast tego pasek postępu – dowiadujemy się.

Jak ocenia źródło, taki sposób prezentowania treści jest „bardziej intuicyjny” i „naprawdę logiczny”. Czytamy także, że wpisuje się on w trendy dyktowane przez TikTok.

Aktualizacja umożliwiłaby również ulepszenie algorytmu na podstawie reakcji użytkownika na konkretny post – w przeciwieństwie do obecnego formatu, w którym na ekranie wyświetlany jest więcej niż jeden post – zauważa źródło. Czytamy bowiem, że w tym aspekcie TikTok ma przewagę, bo wszystkie klipy w tym serwisie są wyświetlane pojedynczo, na pełnym ekranie – zatem każda czynność odbiorcy może być używana jako pomiar reakcji na konkretną treść. Źródło zauważa, że choć Instagram Reels również są prezentowane w taki sposób, to Instagram nie dopracował jeszcze algorytmu tak dobrze jak TikTok, który wyświetla wciągające treści w kanale „For You” .

Źródło podkreśla jednak, że wprowadzenie rozwiązania nie zostało jeszcze potwierdzone i może się okazać, że Instagram jednak go nie wprowadzi. Dowiadujemy się, że jest to jednak mało prawdopodobne i serwis zaprezentuje niebawem nowy sposób angażowania użytkowników we wszystkie formaty treści, ze szczególnym naciskiem na wideo – które, jak podkreślił szef Instagrama Adam Mosseri, będzie kluczowe dla Instagrama w 2022 roku. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj