W opracowanym przez KPMG zestawieniu „Top 100 marek w Polsce”, które jest częścią raportu „Jak budować pozytywne doświadczenia klientów. Analiza wiodących praktyk zarządzania doświadczeniami klientów na rynku polskim” znalazły się marki, „którym daleko do luksusu, ale wybijają się z masy konkurentów” – opisuje forbes.pl.
Jak czytamy, w raporcie KPMG znalazło się zestawienie stu marek, które w opinii polskich konsumentów oferują najlepsze doświadczenia klienckie. Okazuje się, że w zestawieniu znalazła się grupa „zwykłych” marek, które nie są kojarzone z luksusem czy innowacyjnością, a jednak często są przez klientów określane jako bardziej przyjazne niż wiele marek postrzeganych jako bardziej prestiżowe.
W branży hotelarskiej taką marką jest sieć Mercure. Jak czytamy, design tych hoteli oraz lifestyle’owy styl marki spodobał się Polakom. W handlu dobrze postrzeganą marką jest Pepco – sieć, która oferuje szeroki asortyment za niską cenę, ma przestronne sklepy w dogodnych lokalizacjach. Te czynniki właśnie przełożyły się na pozytywne postrzeganie amerykańskiej marki. Jak czytamy, podobną sympatię u klientów budzi Biedronka (która znalazła się w zestawieniu nieco wyżej). W przypadku obu marek konsumenci mają poczucie, że produkty są warte swojej ceny – czytamy. Wśród miejsc oferujących posiłki dobrze postrzegane jest KFC, które wyprzedziło swojego największego konkurenta – sieć McDonald’s. Jak czytamy, w opinii klientów KFC jest postrzegane jako nieco zdrowsze. Jednocześnie jest trochę tańsze. Co więcej, dla konsumentów ważne jest także, że KFC oferuje dostarczanie zamówień do domu. (mb)