„Dobierajcie swoje czcionki uważniej” – apeluje portal new.com.au w związku z kampanią reklamową Pepsi, która ruszyła niedawno w Azji.
Firma Pepsi nawiązała niedawno współpracę z japońską marką odzieżową A Bathing Ape’s (AAPE). Billboardy, jakie z związku z ich wspólną kampanią pojawiły się w Hong Kongu, wywołały sporo kontrowersji. Charakterystyczna dla logotypu Pepsi czcionka została użyta także na plakatach. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie podobieństwo liter, które sprawiło, że wielu odbiorców słowo „AAPE” odczytało jako „RAPE”.
Zdjęcia plakatów, opublikowane na stronie Reddit w poniedziałek rano, szybko obiegły cały świat.
W odpowiedzi na maila, jaki w związku z reklamą wystosowała redakcja The Huffington Post do obu firm, rzecznik prasowy Pepsi oświadczył: „Bardzo żałujemy nieporozumienia, które wynikło w związku z użyciem przez nas tej czcionki. Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Nie będziemy używać tego projektu w przyszłości”. (jl)
Zdjęcie pochodzi z serwisu news.com.au