Wideo to rodzaj treści często wykorzystywany przez marki, jednak nagrywanie na żywo przyciąga odbiorców jeszcze bardziej. Popularność m.in. Periscope wśród użytkowników social media, w tym celebrytów i brand managerów, rośnie – podaje prdaily.com.
Według Daily Dot, Periscope w dniu swojego uruchomienia – 26 marca 2015 roku – wygenerował około 51 tys. tweetów. Jak czytamy, PR-owcy i marketingowcy mogą wykorzystać Periscope, by zyskać zainteresowanie odbiorców. Jak?
Mogą m.in. traktować tę aplikację jako sposób przekazywania wskazówek czy instrukcji w formie wideo. Zwięzłe listicles (czyli teksty typu: „10 najlepszych…” – przyp. red.), które w łatwy sposób informują czytelników np. jak stworzyć wideo, są popularne online i chętnie udostępniane. Mimo tego, PR-owcy i marketingowcy mogą pójść o krok dalej i udostępniać informacje na żywo.
Dr. Michael Salzhauer, właściciel i ordynator Bal Harbour Plastic Surgery korzysta z Periscope, by odpowiadać na pytania dotyczące np. chirurgii plastycznej. Co więcej, nagrał zabieg korekcji piersi i wszczepienia implantów. Podczas pracy jednocześnie odpowiadał na pytania widzów – czytamy.
Periscope pozwala także zmniejszyć dystans z fanami i followersami. Elan Gale, producent programów telewizyjnych „The Bachelor” i „The Bachelorette” za pośrednictwem tej aplikacji pokazuje, jak robi pranie, idzie do swojego samochodu czy śpiewa piosenkę – wszystko w czasie rzeczywistym. I choć nie odpowiada na pytania dotyczące jego programów, daje fanom wgląd w swoje osobiste życie i tym samym pozwala im się do siebie zbliżyc, jak również związać z jego programami. Z kolei Jimmy Fallon za pośrednictwem Periscope ćwiczy swoje monologi i transmituje to na żywo. Skłoniło to wielu internautów do śledzenia jego profilu, by móc podglądać aktora i prezentera za kulisami. PR-owcy i marketingowcy chcą pogłębiać kontakt z odbiorcami i pozwalają im na to live-streamingowe aplikacje. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku marki osobistej, takich jak Gale czy Fallon – podaje źródło.
„Brand managerowie mają teraz własne stacje telewizyjne i mogą tworzyć treści bezpośrednio oraz przyciągać odbiorców z całego świata” – podkreśla Cathy Hackl, CEO Globally Social i PR director Periscope Summit.
„Zapytaj mnie o wszystko” – również taki sposób komunikowania umożliwia Periscope. Choć taka forma jest popularna na Twitterze, Facebooku, Reddit i innych platformach społecznościowych, Periscope pozwala dodać jej osobistego elementu. Co więcej, pytania wrażliwe lub niewłaściwe mogą być ignorowane łatwiej niż w Reddit czy przez hashtag marki – informuje prdaily.com.
Scott Budman, reporter NBC News, podejmujący tematy związane z technologią i biznesem, korzysta z Periscope codziennie, by odpowiadać na pytania swojej publiczności zadawane za pośrednictwem tej aplikacji bądź Twittera. Dalej dowiadujemy się, że Periscope daje odbiorcom coś więcej niż reklama na Facebooku. Applebee na przykład przedstawił swoje menu właśnie na Periscope. Adidas zaś użył aplikacji, by pokazać fanom piłkarza Jamesa Rodrigueza podpisującego umowę o przełużenie współpracy. DKNY z kolei pozwoliło odbiorcom zajrzeć do szafy projektantów. Czytamy również, ze PR-owcy czy marketingowcy używają Periscope, by pokazać użytkownikom wywiady zza kulis, zabrać ich na wirtualną wycieczkę po siedzibie firmy czy przedstawić gości na evencie. Można korzystać z Periscope, jeśli ma się coś do powiedzenia na temat aktualnych wydarzeń, zwrócić się do odbiorców bezpośrednio i od razu otrzymać informację zwotną od publiczności.
Na koniec czytamy, że social media są „zatłoczone”. Działa w nich wielu brand managerów ścigających się z innymi – by to właśnie ich treść dotarła do odbiorców. PR-owcy i marketingowcy mogą przyciągnąć odbiorćów i doskonalić swoją strategię na Periscope zanim stanie się on tak popularny jak inne aplilkacje czy seriwsy i zrobi się tłoczno. „Nie sądzę, by każda marka czy firma musiała być na Periscope” – mowi Hackl. „Ale jeśli będziesz, musisz mieć bardzo dobre treści, które zaangażują odbiorców i pokażą followersom, dlaczego Twoja marka się wyróżnia. Widzę wiele możliwości dla marek z takich branż jak: podróze, turystyka, zdrowie i fitness, handel, media czy uroda. Oczekuję również, że Periscope będzie ulubieńcem podczas kampanii wyborczej w 2016 roku” – dodaje. (ak)