W 2021 roku koncern farmaceutyczny Pfizer zaprezentował nowe logo. Jak czytamy na amerykańskiej stronie marki, znak symbolizuje przejście od handlu do nauki.
„Po 171 latach wkraczamy w nową erę. To czas niezwykłego skupienia się na nauce i poświęcenia dla pacjentów. Firma Pfizer nie zajmuje się już tylko leczeniem chorób – leczymy je i im zapobiegamy” – mówi Albert Bourla, Chairman and Chief Executive Officer. „Nasza nowa tożsamość odzwierciedla godność historii firmy Pfizer i oddaje ducha innowacyjności i nauki, którymi żyje firma dzisiaj” – dodaje Sally Susman, Executive Vice President i Chief Corporate Affairs Officer.
Z poprzedniego logo, obowiązującego od 2009 roku, została usunięta „pigułka”. Zastąpiono ją „podwójną helisą przemieszczającą się spiralnie w górę”. Jak czytamy, „jedność dwóch form” ma odzwierciedlać pasję firmy i jej oddanie nauce stojącej za wprowadzanymi „innowacjami”.
Stare logo Pfizer. Źródło: pfizer.com
Nowe logo Pfizer. Źródło: pfizer.com
Na stronie pfizer.com czytamy, że w nowej identyfikacji firmy pojawiają się także zdjęcia, przedstawiające prawdziwych ludzi, którzy otrzymują potrzebną pomoc od profesjonalistów.
Źródło: pfizer.com
Dowiadujemy się, że przekształcony został również kolor przewodni, jakim od lat jest niebieski. Paletę barw uproszczono do dwóch odcieni – 286 C i Process Cyan – co ma być wyrazem zaangażowania marki zarówno w naukę, jak i pacjentów.
Źródło: pfizer.com
Czcionka, jaką od teraz posługiwać się będzie firma, to Noto Sans, która została opracowana przez Google w celu umiędzynarodowienia internetu. Jak czytamy, ma być ona filozoficznie i estetycznie dopasowana do „nowego Pfizera”, dzięki swojej „czystości”, „otwartości”, „współczesności” i „nowoczesności”.
Źródło: pfizer.com
PRoto.pl próbowało skontaktować się z biurem prasowym firmy Pfizer w Polsce, aby dowiedzieć się więcej na temat nowej identyfikacji wizualnej. Do czasu publikacji tekstu nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi. (ak)
Zdjęcie główne: pfizer.com