Oferują szkolenie na najwyższym poziomie i przekazują odpowiedzialność w ręce managerów od pierwszego dnia ich pracy – to cechy firm kształtujących najlepszych ekspertów budowania marek. Według rankingu opublikowanego przez Forbesa liderem w tej kategorii jest Procter&Gamble. Na podium znalazły się też PepsiCo i Coca-Cola.
W badaniu przeprowadzonym na University of Virginia Darden School of Business wzięli udział eksperci z kilkunastu amerykańskich firm specjalizujący się m.in. w rekrutacji marketingowców na wyższe stanowiska managerskie. Eksperci mieli za zadanie ocenić, które firmy dają pracownikom działów marketingu największy potencjał rozwoju kariery zawodowej. Najwyższe noty otrzymała firma P&G. Autorzy badania docenili markę za: umiejętność „wyłowienia” największych talentów w procesie rekrutacji, kulturę organizacji opartej na wartościach.
Czynnikiem branym pod uwagę była również możliwość zdobycia zróżnicowanych doświadczeń związanych z bogatym portfolio i strukturą korporacji, skoncentrowanie na zrozumieniu konsumenta.
Autorzy artykułu zwrócili także uwagę na to, dlaczego w zestawieniu zabrakło takich technologicznych gigantów, jak Google i Facebook. Po części wynika to z faktu, że są to jeszcze młode firmy. Co ważne, mają tendencję do wprowadzania marketingu w strukturach strategicznych, nie komunikacyjnych. (mw)
Metodologia:
Badanie przeprowadzono na próbie ekspertów z 19 firm specjalizujących się w rekrutacji, które przeprowadziły ponad 2600 naborów na wyższe stanowiska managerskie w dziale marketingu.