PGE Polska Grupa Energetyczna objęła mecenatem V Międzynarodowy Festiwal Muzyczny „Chopin i jego Europa”. PRoto pyta Romualda Zdrożnego, dyrektora Departamentu Marketingu w PGE, dlaczego Grupa Energetyczna zdecydowała się na mecenat kultury.
Redakcja PRoto: Czym mecenat różni się od sponsoringu?
RZ:Dla nas mecenat to działanie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), podczas gdy inicjatywy sponsoringowe to przede wszystkim wyeksponowanie marki, czyli czysty zysk dla sponsora.
Red.:Dlaczego Grupa Energetyczna angażuje się finansowo i wizerunkowo w wydarzenie kulturalne?
RZ:Jesteśmy jedną z większych polskich firm. Tworząc naszą strategię sponsoringową zdecydowaliśmy, że będziemy wspierać wydarzenia kulturalne uznane w Polsce i mające szansę zdobyć renomę międzynarodową. Dlatego powstał program o nazwie „PGE – kontakt z kulturą”, w ramach którego tylko w tym roku uczestniczyliśmy jako sponsor generalny w Festiwalu Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym, a teraz jesteśmy mecenasem Festiwalu Chopin i jego Europa.
Sponsoring i mecenat kultury to dla nas także okazja, aby uczestniczyć w życiu Polaków dając im energię rozumianą jako coś więcej niż prąd w gniazdku. Zakładamy, że są miliony ludzi, którzy kojarzą PGE tylko z rachunkiem za prąd, który trzeba co jakiś czas zapłacić. Mamy nadzieję, że dzięki „PGE – kontakt z kulturą” będziemy się kojarzyć z czymś więcej niż faktura za energię.
Red.:Czy i dlaczego chcą Państwo się z takim właśnie wydarzeniem kojarzyć? Czy nie lepiej gdyby np. realizowała własne akcje związane np. z racjonalnym zużywaniem energii?
RZ:Wspierając ciekawe wydarzenia kulturalne czy sportowe, chcemy wyjść trochę poza schemat. Moim zdaniem każda firma energetyczna powinna prowadzić akcje związane z racjonalnym korzystaniem z energii, ale to są działania całkowicie różne od mecenatu nad kulturą i nie można ich porównywać.
Spółki dystrybucyjne wchodzące w skład Grupy Kapitałowej PGE od lat angażują się w inicjatywy edukacyjne dotyczące bezpiecznego korzystania z energii elektrycznej, których celem jest zmniejszenie liczby porażeń wynikających z niewłaściwego korzystania z energii elektrycznej.
Działania edukacyjne są realizowane m.in. z Polskim Towarzystwem Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPiREE) w ramach kampanii społecznej ”Bezpieczniej z prądem”. Program ma na celu podniesienie świadomości wśród dzieci i młodzieży w zakresie właściwego korzystania z urządzeń elektrycznych oraz promowanie bezpiecznego i racjonalnego użytkowania energii elektrycznej. Działania te są skierowane zarówno do dzieci i młodzieży, jak również do rodziców, opiekunów i nauczycieli.
Rozmawiała Kinga Kubiak