Spółka PGE w najnowszej reklamie wykorzystała nawiązanie do Powstania Warszawskiego. Kreacja przedstawiała powstańca na tle płonącego miasta z hasłem „Poświęcenie to wielka energia – PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego”. Na reklamie znalazł się też dopisek „PGE. Sprzedawca prądu, gazu i ciepła”.
Takie wykorzystanie wątku Powstania Warszawskiego oburzyło internautów, którzy zarzucili PGE naigrywanie się z Powstania i chęć sprzedaży za wszelką cenę, a kreację określali jako „żałosną” i „obrzydliwą”.
PGE opublikowało oświadczenie, w którym wyjaśniło, że reklama ma na celu jedynie podkreślić dumę ze wspierania wydarzeń kulturalnych i projektów podtrzymujących pamięć o polskiej historii.
Później jednak rzecznik PGE, Maciej Szczepaniuk, poinformował na Twitterze o zmianie hasła kampanii na „Wspieramy pamięć o bohaterach”. Podkreślił także, że spółka nie chciała nikogo urazić. W rozmowie z PRoto.pl Szczepaniuk dodał, że kampania wczoraj się zakończyła.
Źródło: twitter.com/rzecznikPGE
Rzecznik pytany na Twitterze o to, jaka agencja odpowiada za kreację, poinformował, że było to wybrane w przetargu K2.
Aktualizacja 3.08.2017:
Przedstawicielka agencji, Klaudia Rakowska-Zając, dyrektor marketingu i PR w K2, wyjaśnia:
„Wspólnie z klientem opracowaliśmy kampanię, której celem było wyłącznie poinformowanie o mecenacie historycznym PGE oraz przywołanie symboliki ważnych dla dziejów Polski wydarzeń. PGE bowiem od lat wspiera pamięć historyczną i instytucje temu służące. Przekaz kampanii nie wybrzmiał zgodnie z oczekiwaniami, dlatego wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się na błyskawiczną zmianę hasła na bardziej czytelne. Kampania trwała dwa dni i została już zakończona”.
(mb)