W połowie marca informowaliśmy o przetargu Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów (PIAP) na organizację i obsługę medialną III edycji Nocy Robotów. Mimo krytyki Rady Etyki PR w dokumentach przetargowych pojawiła się minimalna liczba publikacji, jaką miała zapewnić zwycięska agencja. Po publikacji PRoto.pl organizator przetargu usunął ten zapis.
REPR skrytykował przetarg PIAP. Teraz PIAP ogłasza kolejny z tymi samymi zapisami
Pierwotnie jednym z zadań wymienionych w specyfikacji zamówienia było „pozyskanie mediów współpracujących (przedstawienie listy proponowanych mediów) min. 40 redakcji; negocjacja warunków współpracy dotyczącej bezpłatnych: publikacji informacji prasowych o Wydarzeniu (przed min. 60 publikacji i po min. 60 publikacji) oraz o PIAP”. Dodatkowo wybrana agencja miała zapewnić min. 15 wywiadów z organizatorami i partnerami imprezy.
W aktualnej wersji Instytut usunął zapisy dotyczące minimalnej liczby publikacji. Jak poinformował PIAP, zmiany wprowadzono „w trosce o poszanowanie zasad etyki PR”. (ks)