Portal Brief.pl zastanawia się nad PR-em i wizerunkiem dwóch pierwszych dam – Jolanty Kwaśniewskiej i Marii Kaczyńskiej. Oceny wizerunku obu pań dokonuje Norbert Kilen, strategic director w On Board PR.
Specjalista uznaje, że Maria Kaczyńska mimo iż stara się być obecna w mediach, to nadal zbyt rzadko angażuje się w przedsięwzięcia mogące poprawić jej wizerunek. Na jej wizerunku ciąży powszechna niechęć do jej męża i zbyt częste pozostawanie w cieniu. Za główną zaletę jej wizerunku Kilen uznaje szczerość, natomiast za wadę kontrowersje związane z postacią męża. Doradza także, żeby poprawić wizerunek, pierwsza dama powinna wzmocnić społeczne przekonanie o niezależności i uwolnić się od krytyki związanej z Lechem Kaczyńskim.
Wizerunek Jolanty Kwaśniewskiej Kilen uznaje za nadszarpnięty przez zarzuty dotyczące prowadzonej przez nią działalności. Uważa także, że była pierwsza dama „Broni wizerunku przez dystansowanie się od bieżących problemów i wskazywanie społecznej misji i zainteresowań”. Za główną zaletę jej wizerunku uznaje niezależność. Dodaje także, że powinna ona przesunąć środek ciężkości z celebrity na „prawdziwego działacza”.(mk)