Według danych adMonit IMM od 1 do 30 września 2024 roku na antenie debiutującej stacji wPolsce24 kampanie reklamowe prowadziło 181 marek. Łącznie ukazało się ponad 21,7 tys. emisji, a kwota przychodów wyniosła ponad 9,6 mln zł – podaje Instytut Monitorowania Mediów. Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie niecałe 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według oficjalnych cenników stacji, wyniosła 16 mln zł.
Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w Republice było to ponad 8 tys. zł – wynika z danych IMM.
2 września 2024 roku w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała nowa prawicowa stacja wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał miesiąc jej otwarcia w porównaniu do TV Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a 12 lipca 2024 dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym kanał wPolsce24.
Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy Merlin, Plus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.
Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców stacji wPolsce24 we wrześniu 2024, kwoty netto.
Wyniki stacji TV Republika zebrane w aplikacji adMonit pokazują, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium czy Alior Bank.
Czytaj więcej: IKEA Polska i mBank wstrzymują emitowanie reklam w Telewizji Republika
We wrześniu 2024 w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (produkowany przez RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46 proc. wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. IMM zwraca jednak uwagę, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.
Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców telewizji Republika we wrześniu 2024, kwoty netto.
Jednak wolę Biedronkę od Lidla.
I wszystkie inne sieci komórkowe od Plusa.