Pinterest postanowił pomóc firmom zdobywać nowych klientów i efektywnie sprzedawać swoje produkty w serwisie. Działania spowodowane są odnotowanym zwiększonym ruchem w portalu w ostatnich tygodniach – użytkownicy są coraz bardziej zainteresowani szukaniem inspiracji z dziedzin takich jak organizacja domu (wzrost o 43 proc.), domowe SPA (wzrost o 19 proc.), tutoriale makijażowe dla początkujących (wzrost o 180 proc.) i przepisy dla dzieci (wzrost o 64 proc.).
Pierwszą nową opcją jest Verified Merchant Program, dzięki której użytkownicy łatwo sprawdzą, które marki spełniają wymagania Pinteresta dotyczące jakości i transparentności. Na ich profilach będzie można znaleźć niebieski znaczek z „ptaszkiem”, znany m.in. z Facebooka i Instagrama. Obecnie do programu zakwalifikowały się marki takie jak Quay Australia, Ruggable, Filson, Coyuchi i Lotuff Leather, które spełniły wymogi serwisu zakresie wysokiej jakości obsługi klienta.
Źródło: newsroom.pinterest.com
Dzięki Verified Merchant Program firmy będą mogły również sprawdzić wpływ pinów na sprzedaż dzięki nowemu narzędziu – Conversion Insights. Dostaną także możliwość stworzenia zakładki ze wszystkimi własnymi produktami dostępnymi w sprzedaży. Produkty będą również polecane użytkownikom m.in. jako powiązane z właśnie oglądanymi. Dołączenie do programu jest darmowe.
Źródło: business.pinterest.com/en/verified-merchant-program
Dodatkowo serwis społecznościowy zaktualizował opcję „Catalogs”, dzięki której można dodawać swoje produkty jako piny wyświetlające cenę, dostępność i opisy produktów, a także linki do stron. Skrócono czas dodawania plików oraz wprowadzono m.in. pobieranie danych o pinach w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Pojawiło się również „Dynamic retargeting”, dzięki któremu marki dostaną możliwość połączenia się z użytkownikami, którzy wcześniej weszli z nimi w interakcję online, m.in. przez wyświetlanie produktów podobnych do tych, które wyszukują i zapisują na swoich tablicach. (ak)